Och hur kom vi iväg.... Och fram?

Jag har bokat hotell, skrivit ut kartor, kollat så vi har pengar till äventyret, packat kläder, skor, regnkläder och toalettartiklar för två vuxna och två barn, handlat sysselsättning i bilen och tankat bilen. Puh - vi kan åka. Ska vi ta med kartorna? "Nej, det är ju raka vägen" (Cirkusdirektören)
Efter suttit och väntat i 8½ minut på att cirkusdierktören ska ansluta till resten av cirkussällskapet för vidare transport till Göteborg så kommer han äntligen... Men en turkos systembolagspåse innehållande: rakvatten, deodorant, MP3-spelare, linsburk och linsvätska. Tur att man har någon som packar åt en....

Cirkusdierktören är ju inte vidare social om han inte har druckit något ljusbrunt. Så under färden ner till Göteborg sa han följande meningar och ord till mig:
Ja
Nej
Det är inte våran.
Mmmm
Shit, jag glömde tandborste.
Tog du med extra kalsonger till mig?
En köttbullssmörgås.
Jag vet inte! Jag är inte van att åka denna vägen. Jag brukar köra från Karlstad.

Ord som sas annars i bilen på väg:
Nu behöver ni inte fråga hur långt vi ska åka för vi ska åka i minst fyra timmar och det är lång tid så försök att sova.
Nej
4 timmar
3 timmar
3½ timma
2½ timma
2 timmar
1 timma
30 minuter
20 minuter
snart
lugna dig
låt bli
du får vänta
Är det långt kvar?
Hur långt är det till Göteborg
Är vi snart framme
Är vi i Stockholm nu?
Jag såg den före dig.
Plocka upp den!
Nej
Kanske
Titta vad många nappar.
Den är min
Nej
Ja
Varför kör du så fort?
Ska vi svänga här?
Här har vi kört förrut.
Nej
Ska vi åka hem nu?
Den här bron har vi kört över förrut mamma!
Mmmm
Jag vet....
Vänta med godiset tills efter ni sovit?
Lägg pappret i påsen.

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej!
Låter som du haft en trevlig resa till Göteborg...!!! Varför ska det vara så?
Du underhåller oss iaf massa här med din blogg, kan jag lova!
Kram Anki

2007-08-08 @ 15:35:44
Postat av: Sandrish

Hahahaha! "Jag brukar köra från Karlstad"...
Du är bäst:)

2007-08-08 @ 19:23:13
URL: http://duktigtjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0