En helt vanlig vecka har gått.

Förra helgen var jag på en mässa och en tornado passade på att sova över. När denna tornado sover töms våra garderober av en konstig anledning. Allt bara kommer ut av sig själv. Cirkusdirektören vägrar att se sambandet. Det gör jag. I en vecka har ungarnas rum sett ut som om en tornado gått fram. Och ingen har städat det.
Titta och njut:
image177image178
En kväll denna vecka kom jag hem med två paket som barna skulle ha med sig på ett kalas i dag. Dirketören trodde givetvis att det var hans försenade födelsedagspresent han skulle ha fått i september eftersom han "bara" fick en toalettborste av mig. Så han slet upp presenterna och jag utrbrister:
Vad gör du!!!
Men är det inte till mig?!!?!?
Öhh nej, det är till Tornadon som har kalas på lördag.
Så idag var det dags för Direktören att göra ett fint paket av det han fingrade på i veckan. Och det är ju synd att ta nytt papper. Han tar det trasiga och ritar lite på det så märker hon nog inte det...
image179image180
Nu är älsklingen iväg och köper blåbärssoppa till mig. När jag är ledig så slappnar jag av och får ont av magkatarr och spänningshuvudvärk. Allt som hänt under veckorna måste ut på något vis och så reagerar min kropp. Härligt...
 I kväll ska jag stå vid Lars sida och se söt ut och lyssna på hans ljuva stämma. Här hemma spelas hans skivor för fullt. "Svensk skit" enligt en medlem i cirkusen. Ska bli skönt att bara ha en uppgift. Stå still och lyssna. Det blev visst två uppgifter... Men jag klarar nog det.
För övrigt tycker jag ni ska lyssna på Lars Winnerbäcks "Vårdag i november". Har det varit så varmt i november som det är nu?

Kommentarer
Postat av: Annifey

USCH vad jag känner igen mig...

Själv var jag på en liten mini-semester förra helgen och har straffats hela veckan för det genom att jag tvingas "jobba igen". INGENTING vad gäller disk, städning osv har skötts utan låg och väntade på mig när jag kom hem. -då vill jag bara gråta men alla försök att förklara vad som är fel bemöts av ett kompakt oförstående... *GAHH*

2007-11-03 @ 16:44:37
URL: http://www.annifey.se
Postat av: yez

Hej frun!
saknar dig som en böld i röven!

2007-11-03 @ 23:36:37
Postat av: Busan

Tur att ungarna är så söta att det väger upp det hela, eller hur? ;)

//Busan

2007-11-04 @ 19:33:28
Postat av: Busan igen

Eller så kanske det beror på att de har för mycket grejor. Du vet hur effektivt jag städade lilla S's rum inför nyårsfirande. Jag kan komma och kasta en sopsäck till om du vill.

//Busan

2007-11-04 @ 19:34:52
Postat av: Anna

Du är alltid välkommen ditt pedanta psyko;-)

2007-11-04 @ 19:48:39
URL: http://minkamera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0