OBS! Innehåller starka bilder för den som vill ha ordning.

I går när jag kom efter några dagar på jobbet, ca kl 16:40 så låg det en blöt hög med nudlar under bordet....
- Vad är det?
- Ja, just det, Clownen spydde upp sin lunch, sa Cirkusdirektören.

Jag tog en lugnande kopp te och satte mig i soffan med barnen. Direktören gick till garaget. Ni vet en lokal som man KAN parkera bilen i eller förvara flera modeller av olika elektriska sågar i varierande storlek och prisklass.
Under tiden hade någon gjort följande här inne:
Sorterat, vik, lagt in i garderober tre högar med ren tvätt.
Tvättat och hängt upp en tvätt och startat en andra.
Plockat ihop i ungarnas rum och slängt en kasse med skräp därifrån.
Plockat bort tidningar och trasiga flingpaket.
Dammsugit.
Rensat och kastat gammal mat i kylen.

När Cirkusdierktören behagade att komma in och göra oss sällskap frågade jag vad han hade gjort.
- Dammsugit i garaget.
- Varför dammsuger du inte här inne?
- Det är roligare att städa om man ser resultat.
Roligt att veta att ens arbete här hemma är uppskattat när ingen ser resultat av det man gör...

Kära Cirkusdirektör, om du skulle ta hand om din samlarhög i sovrummet så skulle några av världens befolkning se resultat. Jag lovar! Till och med i sovrummet måste han ha elektriska verktyg.
image164

Varför blir det alltid så här:
image165

om ni skulle våga komma hem till oss; ta med:
  • En fredsmäklare, inte Carl Bildt för han står på Direktörens sida.
  • Någon som är anställd på Statliga Smittskydds Institutet.
  • Anticimex
  • Skyddskläder från NASA.

Nu ska jag gå och väcka skönheten och odjuret. God Morgon Alla!
image166

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, hej!
Så du har vågat dig hemåt nu... Hoppas du håller dig på benen!
// Anki

2007-10-21 @ 14:20:44
Postat av: terez

men du!! varför gör du inte mot han som du gör mot oss vänner?!? tar fram piskan och släpper frm ditt inre lejon och bara spöar skiten ur han?? då kanske han fattar piken eller?

2007-10-21 @ 17:45:16
Postat av: Hannah

Ha ha ha!!!! Varför tog han inte upp spyan undrar jag? Karlar. Det är så här med familjer. Man är inte två vuxna med barn, man är ENSAM vuxen med barn. Män är ett släkte för sig. Tur att ni har ett rent garage nu då iaf hihi...

2007-10-21 @ 20:22:25
URL: http://www.Hannah83.blogg.se
Postat av: Busan

Skicka hit honom ska jag lära honom ett och annat. Och där med basta!

//Busan

2007-10-22 @ 12:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0