Inkompetenta oförskämda blodsugare!

Helmia är ett fientligt företag!
För ett år sedan brakade bromsarna i sönder på Bilprovningen och det blev ilfart till Helmia för att fixa detta. Bilen var på besök i grabbarnas värld några dagar och vi betalade snällt och lugnt kassakvittot. För det var exakt det jag fick för tusenlapparna. När jag körde ut från Helmia så slog "fellampan" på igen som ett julgransljus. Jag in igen och förklarade att lampan lyser igen. "Ja... vi hade inte reservdelar hemma så vi kunder laga bromsarna." WHAT!!!! Ja, du kan få komma tillbaka och vi skaffar reservdelarna. NÄHÄ! In igen och blev av med brumbrummen. "Du behöver inte betala den här gången." Men Jippie. Jag betalade flera tusen förra gången för ett sketet kvitto. Hmm.
Nu har vi haft terapi med Helmia igen. Bilen bara dog för drygt en månad sen och Helmia i Arvika lagade felet, bytte någon reservdel. Dyrt och givande förstås. Men efter en vecka började den att gå dåligt och lampan lyste igen. In till Helmia i Arvika de hittade inget fel utan bara släkte lampan som indikerade att något var fel. "Du får komma tillbaka om en månad igen när lampan lyser igen. Vi vet inte var vi ska börja riktigt..." Nähä och det ska jag göra eller.
I går dog bilvraket igen och jag fick lämna in den på Helmia i Karlstad. Då hade nötterna i Arvika glömt att sätta på en luftslang när de bytte blablabla. Jävla puckon!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hehe, det var nog en cykel verkstad du lämnade in den till tror jag. Ingen bilverkstad... Funderar på hur de kan ta betalt för ej utfört arbete? Idioter...

2007-09-14 @ 17:37:13
URL: http://www.Hannah83.blogg.se
Postat av: Sandrish

Vi kan bilda en "hata-Helmia-klubb". Vi kan vara ordförande båda två;)

2007-09-17 @ 17:10:54
URL: http://duktigtjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0