Dagens första förhör.

Vid frukotsbordet på Direktörens första semsterdag:
-Vad har Clownen i håret?, en lagom sliten mamma som haft semster i tre veckor med två kreativa barn.
-Vet inte, Direktören.
-Det ser ut som Glue Dots blandat och havregryn, sliten mamma.
-Hämta saxen, Direktören.
-Hur har Clownen fått Glue Dots i håret?, mamman som helt plötsligt blev ännu mera sliten.
-Vet inte!, barnen är överens för första gången på tre veckor.
-Vad har ni gjort med mina Glue Dots(ni som inte vet så är detta världens bästa limprodukt som bla används av industrin för det är så hållbart)?, mamman igen.
-Vet inte?, Clownen.
-Vad har ni gjort? mamman spänner blicken i artisten.
-Vi har sätt upp burkar i Pippitältet, artisten.
-Höll det? mamman.
-Ja, artsiten.
-Bra, det är bra att veta för att ha ännu ett säljargument. mamman, som tänker ett steg längre.
-Men, hur har Clownen fått det i håret? mamman.
-Hon kanske har rullat sig i det, Artisten.
-Och havregrynen? mamman, vars hjärna jobbar på högvarv var hon kan hitta ca 200 glue dots och en hög med havregryn....
-Men det blir ju så när man är ute och i tält, Artisten.

Vilken tur att jag inte tältar för jag vill inte byta frisyr så ofta.
Nu ska vi åka i väg på ännu en auktion med familjen och en nyklippt Clown. I går var en mycket bra dag då jag fick en gammal skrivmaskin och se filmen Sex and the city. Jag tycker den var kass!! Varför? För man vill se en till med en gång. Man blev liksom inte nöjd.... Men jäklar vilket liv de lever:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0