Porsche & Remington!

Två namn som jag skulle vilja äga är Porsche och Remington. Och det gör jag. Yeah vad häftigt!!!!!
Men Porschen som jag äger är inte något på hjul utan en kniv. Den Porschen jag vill ha mest är denna skönhet:


Den var med på auktionen i går och hade jag haft en fet hög med tusenlappar med mig så hade jag köpt den utan att blinka. Jäklar vad häftigt och puttra omkring på traktorn här i byn! Jag var såååå nära att gå fram till gubben som köpte den och fråga om jag fick den stora äran att provköra den. Och jag kommer ångra hela livet att jag inte gjorde det!!! Vad lär vi oss av det? Frågar man inte - får man inte veta!
Det som jag där emot är ägare av nu är denna fina skrivmaskin med torkat bläckband; en Remington:

Jag önskar att den kunde börja skriva allt den har skrivit i sina dagar! Så nu håller jag på att surfar runt på internet för att se om det finns nyproducerade bläckband till en Remington skrivmaskin så jag kan börja använda den.
Under tiden får den stå på våran nymålade kökssoffa som jag gjort i ordning. Den var märkbart grön innan...

För övrigt har vi varit på turne familjen Cirkus idag. Dagens höjdpunkt för mig var Tinas Ting som säljer inredningsprodukter. Efter att familjen Cirkus varit inne i butiken så konstaterade jag att jag åker själv dit nästa gång. Utan barn och Direktör.
Kvinnan bakom kassadisken konstaterade för Direktörn: Jag förstår att detta är din favoritaffär:-)
Direktörn höll med mig. För en gångs skull!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hejsan! Jag letar också efter nyproducerade bläckband till en Remington skrivmaskin. Hittade du några och isf var?

2009-04-10 @ 10:18:00
Postat av: Anna

Hejsan!

Jag rotade runt lite på internet och hittade till slut patronbutiken.se

Mejla dom och fråga.

Lycka till!

// Anna på minkamera.blogg.se

2011-05-11 @ 20:55:31
URL: http://minkamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0