Att-göra-lista inför julen 2008.

Kära Direktörn, eftersom det troligtvis kommer att bli en jul i år så tycker jag att vi kan göra lite planering inför detta. Här är en lista på saker som kommer behövas fixas innan kl 16:00 den 23:e december 2008. Du får jättegärna hjälpa till!

* Göra 38 stycken julkort. Och posta dem. Julfrimärken har jag redan köpt. Fjolårets julkort som jag gjorde till din farfar i England och bad dig posta (och som du sa att du gjort) har av någon konstig anledning kommit tillbaka. Det ligger i trälådan till höger om din fina, dyra, vattenkylda dator.

*Köpa julklappar till sex barn. Jo, vi ska köpa julklappar. De uppskattar inte handgjorda träleksaker gjorda på MDF.

*Köpa julmat och då menar jag inte ischoklad och Sherry.

*Bjuda in din mamma, pappa, Hans, Lottie, Genevie, Leah, Carro, Johan, Tobba, Marita, Krille med flickvän på uppesittarkväll. Uppesittarkväll är den där mysig kvällen före julafton då vi dricker glögg, äter godis och ser på Bingolotto. Nej, du behöver inte äta upp din arm för att slippa spela bingolotto och det är väldigt få i våran familj som vill spela "döda så många blodiga soldater du kan på Playstation 3" på uppesittarkvällen. Och Fia med knuff har din mor förbjudit eftersom det inte blir någon familjehögtid då utan en begravning efter sviterna av era slagsmål.

*Städa. För att kunna städa på mitt vis behöver man dammsuga. Och för att kunna dammsuga behöver man en som fungerar. Så här kommer lite förslag på hur det kan ordnas. Köp nya påsar till den gula dammsugarn för de är nämligen slut. För att kunna köpa rätt behöver du veta vilken modell dammsugaren är och det står under dammsugaren. Sen beger du dig till en affär som säljer dammsugarpåsar och tittar i en pärm vilken sort du ska ha. Om du vill använda centraldammsugarna får du åka till en affär och köpa ny motor till den. Och vill du använda grovdammsugaren får du ringa en verkstad i Karlstad som tar hem reservdelar till den för Clownen har trillat på den så den gick i sönder. När du har dammsugit kan du göra resten som tex torka listor, tv, hyllor osv.

*Packa in julklapparna. Du behöver inte ens försöka, dina paket ser ut som en fotboll om det så bara är en fyrkantig chokladkartong. Be personalen om hjälp. Inte din sambo alltså utan personalen där du köper julklapparna.

*Be pappa skaffa en julgran men försök för faan inte att klä den för det är mitt och barnens jobb. Du får gärna sitta i soffan och smutta på glöggen och tindra med ögonen under tiden vi gör det.

*Göra julgodis. Hahaha försök inte ens hahaha.

*Ta fram adventsstjärnor och adventsljusstakar. Dessa finns utspridda i diverse skåp och rum i huset. Kommer du ihåg att jag bad dig byta glödlampa i förrådet där nere? Där finns några. Om du ska hänga upp ljusslingorna som vi har i vardagsrummet så säg till mig innan så jag hinner ta med mig barnen och ta en promenad för jag vill inte att de ska uppleva de svordomarna som blir i samband med detta.

*Plocka mossa till ljusstakarna med levande ljus. Det finns i skogen. Den är mjuk, växer på marken och väldigt fin. Du kan googla bild på den. Vitmossa kan du söka på.

*Köpa en massa stearinljus. Helst vita. Jag har varit i ett varierande antal inredningsbutiker för att införskaffa detaljer och annat till att pynta alla advenstljus med.

*Julmusik. Jag har Carolas julskiva och jag vet att du hellre skulle gifta dig med Mats Sundin än att lyssna på henne så se till att skaffa ett alternativ. Och då menar jag riktig julmusik. Även om Iron Maiden använder massa rök och färgglada lampor på scen betyder inte det att det är uppskattad julmusik hos din svärmor.

*Baka pepparkakor med barnen. Glöm ej att städa efteråt.

*Jultomte. Eftersom du tror att tomten finns så får du gärna fjäska för honom så han kommer hit. i fjol lyckades du inte riktigt tycker jag. Jag har nämligen inte fått min julklapp än från i fjol.

När jag nu frågar Direktörn vad som behövs göras inför jul så rynkar han ögonbryna och frågar:
-Julgran behöver vi nte vá?

Snälla Tomtemor ge mig röd, skimrande julstyrka med doft av kanel.


Kommentarer
Postat av: FridaK

Jag vet att dygnen inte har mer än 24 timmar. Men mitt tips, ta hans kontokort och gör allt själv. Som maken säger, det blir bäst så =0)

2008-11-27 @ 08:41:27
Postat av: jess

hahahahaha jag dööööööööör av skratt. tack nu fick fläskmagen en omgång utan situps. jag har skrattat till mig träningsvärk

2008-11-27 @ 08:59:49
URL: http://emmelinnis.blogg.se/
Postat av: Tesa

Du är väl för rolig, får alltid ett leende på läpparna när jag läser din blogg. Du har inte funderat på att bli sribent någonstans ;o)

2008-11-27 @ 23:28:42
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Tesa

SKRIBENT SKA DET STÅ ;o) Jag som är petig!!

2008-11-27 @ 23:32:00
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: MrDustbag

Inget mera fuzz. Köp dammsugarpåsarna hos oss så har du dem dagen efter. Man behöver inte åka någon stans, bara att klicka sig in!

2008-12-16 @ 17:35:40
URL: http://www.mrdustbag.se
Postat av: Elina

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-09-01 @ 12:14:19
URL: http://allaprivatlan.se
Postat av: Tilde

Jag råkade snubbla in på din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2012-10-12 @ 09:51:27
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0