På besök hos tandläkaren.

I går var jag med mina juveler hos tandläkaren för att kolla in tandtrollen. Allt var bara bra och vi fick en genomgång på hur man borstar tänderna osv. En sak som tandsköterskan sa var att vi skulle ta det lite lugnt med sura livsmedel. Hon hade en bild på väggen vad som var surt. Vi läste upp och pratade med den smarta sju-åringen; Cirkusartisten:

-Juice, citrusfrukter, sura godisar, klubbor, te, kaffe, öl och vin är surt berättade vi.
-Ja, vin dricker jag bara hos farmor sa sju-åringen.

-Öhhhhhhhhhh hum argh öhhhhh mmm uuuuu jaha sa den smått nervösa mamman.
-Men jag dricker inte det mer för jag tycker inte det är gott sa Cirkusartisten.

Tur att det är ett år till vi ska träffa denna undrande tandsköterska igen. Farmodern fick tårar i ögona när jag berättade.

Kommentarer
Postat av: Tesa

;o)))))))

2008-11-21 @ 20:58:39
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är väl sådana gånger som man vill öppna luckan i golvet... :-)

Kram Anki

2008-11-22 @ 11:04:40
Postat av: VeronikaP

Ha, ha, ha, ha.........

2008-11-22 @ 12:55:17
URL: http://veronikap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0