På resande fot.

I måndags kom Direktören hem och berättade:
-Jo du vet den där resan till USA med jobbet.
-Ja.
-Den blir inte av.
-Åhh gud vad bra. Jag har funderat fram och tillbaka hur det blir med hämtning på dagis med mina sena kvällar och helgar osv.
-Det blir till Singapore, Australien och Nya Zeeland istället, berättar en nöjd Direktör till en sambo som är på gränsen till nervsammanbrott.

Idag när jag kom hem fick jag höra att jag hade städat bort hans pass. I över en timme gick han och tjatade om detta pass och han var inte tyst en sekund och givetvis hade jag lagt det på något konstigt stället enlligt honom. Sen plötsligt blev han knäpptyst och vände bort ryggen från mig.
-Vad gör du? sa jag.
-Ingeting, svarade Direktörn.
-Får jag se!
-Nej.
-Du har hittat passet eller hur!??! Var det där jag sa? Undrade jag.
-Vill du ha te älskling?
-Får jag se i din ficka?
-Du hade säkert tagit bort det och när jag hade letat så här länge la du det tillbaka på mitt "pass-ställe".

Nu ska Direktören ringa till sin mor och be om ursäkt för att han är hennes son och sen säga i varje dag i ett år "Jag är en idiot.".

Sist han letade efter sitt pass letade han i tre dagar och kom försent till Italien. Då hette det att hans son hade gömt det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0