Blomkålsmos med falukorv och wokgrönsaker.

Detta ska ni prova! Blomkålsmos är så gott och det kan varieras i det oändliga.

Blomkålsmos.

1 blomkålshuvud
1 klick smör
½ dl grädde
Peppar & Salt

Dela blomkålshuvudet i mindre bitar och koka mjuka i vatten.
Häll av vattnet och lägg i smör, grädde, salt (det smakar bättre om man har det i efter kokningen), peppar och tex basilika. Mixa med stavmixer snabbt så det inte blir puré.
Serveras till kött, falukorv, fisk, fiskgratäng eller tex köttbullar.

Jag smaksatte moset i dag med färsk basilika men det kan smaksättas med vitlök, muskot, lök, färska kryddor tex.

Direktörns kommentar:
-Ganska gott. Jag ska bara ta en gång till.


Kommentarer
Postat av: Pilla

Jag ÄLSKAR blomkål så detta recept ska jag sno!

Fortsätt vara så duktig som du är!

Puss o kram

2009-02-05 @ 08:33:21
Postat av: ulrika_m

Mmmm ... älskar blomkålsmos. Det står på menyn här hemma ikväll. Jag har ilsket halsont och då är blomkålsmoset så lent, varmt och gott ... Basilika har jag inte testat, tack för tipset! (vi får snart träffas och byta lite LCHF recept hörru! kanske något för en swap?)

2009-02-05 @ 15:01:30
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0