Dag 3-4 utan socker och kolhydrater!

Dag 3

Frukost:
En tallrik 3% ekologisk fil, paprika o vatten.
Mellanmål: En näve solrosfrö, kaffe m grädde.
Lunch: Fetaostjärpe, salsa, sallad och vatten.
Mellanmål: ½ dl Keso m kanel, kaffe m grädde.
Middag: Räkomelett med två tomater, vatten.

Dag tre var inte rolig. Jag hade huvudvärk som blev värre o värre under dagen och jag la mig redan kl 20:00 för att vakna dag fyra pigg och utvilad.

Dag 4

Frukost: Två stekta ägg och tre skivor skinka, te o vatten.
Lunch: Fem rullade skinkskivor med philadelhpiaost inuti. Liten portion grönsallad & vatten.
Middag: Stekt kycklingfilé med grönmögelost och sallad. Vatten.

Allt som jag steker steks i äkta svenskt smör.

Ulrika du ville ha frukosttips:-) Ja det blir en del ägg(omelett, kokta, stekta eller äggröra). Detta kan jag tipsa om:

Frukostförslag:
En tallrik fil 3% med kanel eller bär.
Keso med kanel med eller utan rivet äpple.
Olika ostar som du äter i portionsbitar eller rullar.
Bacon.
Avokado.
Grönsaksstavar med tex olika hemgjorda dippsåser.
Finn-crisp med smör på eller olika röror tex tonfisk eller skinka.
Sallad med tillbehör som räkor, tonfisk eller ägg.
Råkostsallad med tex rivna mörotter och vitkål med nötter.
Yoghurt tex turkisk, ej sötad med sylt eller honung.
Till sommaren kan vi äta färska jordgubbar med grädde till frukost!


Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Tack för tipsen! Vi får se vad det blir imorgon ... Längtar verkligen efter jordgubbsfrukost! ;) Den där kyckligen ser ju inte fel ut den heller!

2009-02-01 @ 17:59:40
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0