Sovrumsplaner del 1!

Vi hade planer på att renovera de två sovrummen på nedre plan och placera våra små "testa mammas humörgränsfamiljemedlemmar" där när det blev klart (om några år). Men nu är föräldrarnas tålamod slut och de små kan inte längre ha ett gemensamt sovrum och ett lekrum för det är aldrig någon av dom som stökat till i deras gemensamma rum utan det är alltid någon annan.
Så i dag har Direktörn varit iväg och hämtat hem det beställda golvmaterialet som tex golvvärme o annan bröte. Vi kommer göra så här att barnen får ta de två sovrummen vi har renoverat på övre plan så tar vi det rummet där nere som numera är lekrum.
Jag surfar runt för att få inspiration på färger, säng  osv till vårat sovrum.
Under jul bestämde jag mig för tapeter. Det gick på en halvtimme.
Men nej då, då skulle helt plötsligt Direktörn lägga sig i.

-Du kan inte bestämma dig så snabbt, du måste tänka lite mer.
-Öhhhhhh Öhhhhhhhh.

Nu har vi kommit så långt att vi har bestämt att vi ska köpa det mörkaste trägolvet vi ser! Här är lite inspirationsbilder jag hittade i dag. Ni får jättegärna länka om ni vet fina sovrum på nätet.

Titta på denna; posrlinstallrikar på väggarna i sovrummet. Ja ja, jag säger bara en sak Ralph Lauren....


Kommentarer
Postat av: jess

vi köpte ikeas mörkbruna golv till linn och emmas rum när vi grejade i ordning där. Nackdelen med mörkt golv är att allt damm syns snabbt, VÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT snabbt men det ger en varm och ombonad känsla. Super-vackert mörkt golv med gjut-järn och smides detaljer( typ säng, krokar, konsoler till fönsterbrädor, beslag osv osv.... Jag gillar ljusa och vita väggar bäst till mörka golv eftersom de slukar mycket ljus! Före-, under-, och efterbilder tack ;)

2009-01-16 @ 18:33:55
URL: http://emmelinnis.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Tack underbara du för länken OCH kommentaren, den värmde verkligen. Ha en härlig helg!

2009-01-17 @ 09:28:19
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0