Surfa runt med mig själv och en Clown!

Ligger i sängen och surfar ett nytt inlägg. Clownen(4-åringen) vaknar till liv och hoppar upp mellan oss.
-Hej vännen!
-Hej mamma!
Jag försker hitta mina tankar och knappa rätt på tangenterna under tiden hon stökar runt med en hoppande kropp.
-Jag vill ha mer täcke.
-Ta lite av pappas också.
-Nej jag vill ha ditt! Jag fryser nästan ihjäl mig!
Lyfter upp laptoppen och drar bort en bit täcken från min överviktiga höft så hon inte ska frysa ihjäl sig.
-Vad gör du?
-Tittar på olika bloggar.
-Åhh vilket fint nagelack! Kan jag få sånt?
-Ja.
-När då?
-Sen.
-När du jobbat klart på datorn?
-När jag kommit hem från jobbet.
-Mmmm aha. Ska vi ha på alla fingrar då.
-Om du vill.
-Det vill jag!!!!!!!!!!! Då kan jag visa på dagis.
-Du ska inte till dagis i dag.
-Jag villllllllllllllllllllllllllllll till dagis!
Suck första utbrottet.
-Vad gör du?
-Skriver på datorn.
-Vad skriver du?
-Att du ska vara tyst.
-Nähä du!
Nä det vore omöjligt i en värld där vi ingår.
-My Daddy, I cuddle you!
-Yes you are a cuddelmonster(Direktörn).
-När ska vi äta frukost.
-Snart.
-Men jag är hungerig!
-Följ med pappa o gör frukost då.
-Nä jag vill ligga här med dig.
Försöker skriva och koncentrerar mig riktigt ordentligt men efter som jag är mamma så måste man ha sina satelitöron med lite. Tror jag.
Svarar lite som jag tror passar; mm, ja, vad kul, det är fint, jättegott, snart osv.
-Får vi det?
-Mmm.
-Jaaaaa vi får ha strössel till glassen!!
-Öhhh vá? Glass, vilken glass?
-Ja vi ska äta glass nu mamma.
-Nähä du var har du fått det i från?
-Du sa ju det!!!!!!

En ny underbar dag gryr och vi är med!


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha vilken charmig historia från vardagen :)

2009-01-17 @ 15:24:05
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Pia

Håhåjaja Anna ..så det kan va...hihi..roligt..förresten vilken röd näsa det stack upp där över laptopen..hoppas dagen varit lika underbar..kram...PIA

2009-01-17 @ 16:48:35
URL: http://pia-vardagsrummet.blogspot.com
Postat av: Liza

Hahahaha känner så väl igen mig!



Oh tack förresten!



Liza

2009-01-17 @ 21:36:51
URL: http://ladyoups.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0