Vi ska gå skilda vägar!!!

Ja, detta inlägg är inget roligt inlägg. Jag har bestämt att efter mer än 20 år ska jag och sockerberoendet gå skilda vägar. I går satt jag i soffan och surfa runt på diverse bloggar och hittade bloggen "Vägen från 137 kg." I julas så googlade jag sockerberoende och hittade inga sidor som tilltalade mig. Det var en massa fakta med mera och jag tog Nutrilett (gick ner 3 kg med det på tre veckor, vill gå ner 28 kg till) istället. Men denna blogg som Anna har kunde jag identifiera mig med på flera sätt.

Det är fruktansvärt tråkigt i längden att gå på soppdiet och man saknar att laga mat. Jag har provat allt och gått ner flera kilon för att sedan gå upp ännu mer. Viktväktarna är bra men man blir inte kvitt socker och mjölberoendet. Det är nämligen så att vi som är sockerberoende även älskar potatis, mjöl, pasta, ris osv. Jag har aldrig gett GI-metoden en chans för jag har hört mycket om att hjärnan behöver kolhydrater för att fungera. No shit!!! säger jag bara. Jag har inte klarat en dag utan kolhydrater och socker. Upp som en sol ner som en pannkaka - det är mitt blodsocker.
Nu ska jag äta kött, fisk, smör, grädde, grönsaker, keso mm.

När jag läst några sidor i Annas blogg så beställde jag hennes bok med en gång. Den ska bli min bibel. Hon har en bra blogg med smaskiga recept och fina bilder. Besök den!

Har jag hållt mig till GI i dag? Japp det har jag. Tror jag (bibeln från Anna har inte kommit än hehehe). Vet inte riktigt men detta har jag ätit än så länge:

Frukost, rökt skinka med philapelfiaost och en halv parika, vatten.
Mellanmål, en advokado och osaltade solrosfrön och pumpakärnor och te.
Lunch, en tallrik med sallad, parika, keso, skinka, tomat, pumpakärnor och solrosfrön, vatten, kaffe med grädde,
Middag ska jag äta kokt fisk med kokta grönsaker och en kall dressing gjord på mejeriprodukter och senap.

Motion, cykel eller gå ut och gå, det beror på hur hög tjatnivån är på Cirkusen hemma;-)

Hur jag mått idag? Lite huvudvärk men inget sötsug än. Lite darrig men det har jag klarat.

Håll nu alla tummar och tår för att jag ska klara detta!!!!!!


Vill ni beställa Annas bok gör ni det här.

Kommentarer
Postat av: Anna J.D Jacobsson

Det är ju ett kalasbra inlägg! ;) Man ska göra slut på ohälsosamma förhållanden :D Jag håller tummar och tår! :D

Postat av: svägerskan

Vill oxå "skilja mig"!! Rimmar dåligt med fikat på söndag bara... ja ja en kopp kaffe är oxå gott :) Kämpa på!!

2009-01-28 @ 21:38:06
Postat av: lenalandis

Intressant blogg.. Ja man kanske skulle haka på måste läsa lite mer om det först.

2009-01-29 @ 10:02:01
URL: http://lenalandis.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Börjar på måndag.

GIade i höstas och gick ner 8kg. Men har många många goda kilon kvar.

GIade inte under Julen och har inte orkat börja än efter.. Men nu på måndag är det dags.

Jag har också varit in på hennes sida och såg många smaskiga recept. Vi får pusha varandra :-)

Kommer förmodligen in i butiken på lördag. Tänkte ta med mig Elsa och åka på lite IKEA shopping.. Min man är borta hela helgen och jag tänkte i hemlighet göra om i sovrummet :-) He He

Hoppas vi ses lördag.. Annars ser jag den som är i din butik

kram

Viktoria



Lycka till.. Jag håller alla tummar jag har fast jag vet att du klarar det :-)

Postat av: Pilla

HEJA ANNA! Detta klarar du!!!

2009-01-29 @ 19:44:07
Postat av: Åsa

Jag håller alla tummar och tår! En komplimang för hur du skriver också. Roligta och trevligt att läsa. Du har ett bra språk. Fångande rubrik som handlade om något helt annat än vad man först trodde....



Heja på med GI nu!!! Du KAN!

2009-01-30 @ 13:11:49
URL: http://grotting.blogg.se/
Postat av: ulrika_m

Jag håller både tummar och tår! För det här klarar du! Sockersuget försvinner snart, sen kommer en tid med den jobbiga ovanan att man vill stoppa något sött i munnen, men sen kommer kroppen i balans igen.

2009-01-31 @ 10:41:47
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0