Ingefäragodis!

I love ginger, det är den bästa roten du kan använda till matlagning tycker jag. I dag var jag i Balkanboden och tittade på alla fina burkar osv. Hittade detta godis. Nu studerar jag det noga; tänk om det innehåller något annat än det som står på innehållsförteckningen... Det ser ut som kåda. Bäst att vänta tills Direktörn kommer hem så det sker under kontrollerade former. Eller ännu bättre han får smaka först och sen väntar vi någon timme för att invänta resultatet. Som om vi skulle märka någon skillnad på honom när han kommer hem efter minst 15 timmar svensexa.

Uppdatering: personal från Banverket ringde och lovade att de inte är farliga. "De ä gôr gôe". Så nu har jag ätit en halv. Det sitter fast i tänderna, ljuvlig smak av ingefära i munnen och tungan är lite svullen tycker jag, för de är allt lite starka (precis som personalen på Banverket sa). Låter de ligga framme så Direktörn ser dem när han kommer hem i natt så han får något starkt på tungan i natt. Svordommar och fräs till uttal kan förekomma efter denna händelse dock.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina favoriter! Jag har ätit dem i 10-15 år och vad jag vet så lever jag fortfarande. Min tunga svullnade dock en gång men det var inte pga. godisarna det berodde nog på att jag piercade tungan. Kram Kusin M som åker till Tyskland om några timmar.

2009-07-26 @ 23:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0