Spendrups idiotförklarar kunderna?

Har ni sett att det är en vit älg på Spendrups ölburkar som blir blå när den blir kall?

Men ärligt, vad är grejen liksom?

Tänk er detta:

Man öppnar kylskåpet, det är en liten oroskänsla som sprider sig i magen för något verkar lurt. Typ doften av sur mjölk och ingen kyla direkt. Vad gör man?

-Älskling, kan du springa ner till ICA och köpa en burk med öl som har en vit älg på sig?
-Självklart gör jag det älskling!
-Bra, för jag misstänker att kylskåpet är trasigt och om älgen inte blir blå så är det nog trasigt.
-Ojojoj då bäst jag skyndar mig då.

Eller detta:

Man har spelat vollyboll på stranden i en timme med sina bästa polare och det är fruktansvärt hett. Någon som har en hjärncell mer än de andra har lagt de nyinköpta ölburkarna i sjön för att de ska svalkas lite.
-Åhhh nej, vi kan inte dricka bira än för den vita älgen har inte blivit blå....
-Nej men vad gör vi??? Jag som var så törstig och ville känna mig lite manlig och ha handen innanför badbyxan och dricka en öl!!!
-Mmmm vi får nog vänta tills älgen blivit blå...
Och så sitter de där och blir sönderbrända och uttorkade i solen och deras anhöriga hittar en hög med skelett vid en badstrand och en kasse med svalkande öl i vattenbrynet.

Vad är syftet med ölen kära Spendrup? Vet jag inte att det tar ett tag att få ölburken kall i kylskåpet eller om jag har väldigt bråttom för att grannen skriker att grillen är varm så lägger jag den väl i frysen ett tag.
Eller vad är grejen liksom?

Kommentarer
Postat av: Bim HD

Okej, inser att vi då måste köpa nytt kylskåp, igen!!!

Är som så att gubben insåg att älgen INTE blev blå här nämligen. Hm, eller skulle vi ha överklagat till Spendrups? Lurendrejeri? Vad kan man göra i efterhand månne, hm. Inget skulle jag tro - bäst hålla koll framöver om det inträffar. Ja, inte att det RÅKAR stå en öl i kylen eller så - möjligen att älgen INTE blir blå... Gör de hembesök och kollar då, eller? Nya arbetstillfällen!!!

Må så grankott...

2009-06-18 @ 16:22:59
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0