En fantastisk resa till de sju underverken!

Eva Akre & Dan Nilsson har gjort en resa som jag tror att jag själv inte skulle klara av på den korta tiden de gjorde den på. 070707 presenterades de sju nya underverken som 100 miljoner människor världen över hade röstat fram. Jag själv skulle vara mycket stolt över att anordna den omröstningen. Fatta vad tufft!!!

De sju nya underverken blev: Colosseum i Rom, Taj Mahal i Indien, Kinesiska muren, Chichén Itzá i Mexiko, Machu Picchu i Peru, Kristusstatyn i Rio de Janeiro och klippstaden Petra i Jordanien

Eva & Dan gjorde sedan en resa och tog fantastiska bilder och pratade med lokalbefolkningen på platserna. Kusin Carina och jag var och såg fotoutsällningen i Rackstad och jag blev otroligt intresserad av bilderna; hur tänkte de när de tog just DEN bilden osv. Senare fick jag boken och där var det ännu mera bilder som väckte mitt intresse för dessa byggnader och händelserna runt bilderna. Men åter igen saknade jag förklaringar och tankesätten runt bilderna. I kväll fick vi lyssna till Eva & Dan när de hade en föreläsning om hur resan hade gott till. Fantastiskt är det enda rätta ordet. Får ni chansen så gå och lyssna på den.

Jag frågade Eva & Dan sen om de inte har tänkt åka runt i världen och visa upp utställningen och boken (den är både på engelska o svenska). Och det är planen, det gäller att hitta de rätta kontakterna. Har ni kontakter som skulle kunna vara intreserade av att lyssna på Eva & Dan? Någon resemässa, politiker, svenska ambassader, stora svenska företag utomlands tex på deras julfester, Margoth Walström kanske kan ha en återträff med EU;-)
Kontakta Eva & Dan i så fall kanske.

Denna bilden berör mig mest:

Foto: Dan Nilsson

Taj Mahal har alltid varit ett drömresemål men nu vet jag inte om jag hellre vill resa till Petra i Jordanien eller Machu Picchu i Peru:

Foto: Dan Nilsson.

Kommentarer
Postat av: Kusin Carina

Jag tyckte också att de var jättebra, vilket var tur med tanke på de andra "café aktiviteterna".

2009-11-19 @ 12:34:23
Postat av: kusin Cecilia

Machu Picchu kan jag verkligen rekomendera!!

2009-11-19 @ 16:24:37
URL: http://cissipower.blogg.se/
Postat av: kusin cecilia

Machu Picchu kan jag verligen rekomendera!!

2009-11-19 @ 16:25:51
URL: http://cissipower.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Har alltid velat till Petra.. Verkar fantastiskt.. Ja muren också vore skoj att se..

Kram

Viktoria

2009-11-19 @ 17:47:27
URL: http://papperochsant.se
Postat av: Linnea

fint skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 15:43:25
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0