Skattkista för döda!

För några veckor sedan så var Clownen med sin mormor & morfar med dem på kyrkogården. Hon hade tusen och fler frågor. Hon försökte förklara för mig vad hon menade men jag fattade inte alls vad hon menade när hon kom:

-Men mamma en sådan där man lägger en skatt i!!!!
-Vad????
-Ja, man kan lägga saker i och man får inte vara där i när man är levande.
-Men vännen vad menar du????
-Ja men på kyrkogården en sådan där man har skatter i!!!
-Aha en kista!!!???!!!
-Ja det lägger man ju skatter i!
-Ja men då heter det likkistor och inte skattkistor. Det finns även brudkistor som man tex lägger dukar i.
-Aha sa Clownen.

Carina min kusin som var med då förklarade lite mer och hon är mycket bra på det. Kanske för bra; för i kväll så sa Clownen:

-Mamma, nästa gång du pratar med Carina så säg att jag vill vara med när hon lägger ner skatten.
-Vad? sa en mycket oförstående mamma.
-Ja, så där man gör med människor när de ska bli en skatt, lägga ner dem.

Gissa om jag fick tänka en extra gång innan jag kom på vad hon menade!!!

-Jaha du menar när man lägger ner människor i likkistor???
-Ja, det vill jag vara med på sa Clownen.
-Nej men vill du verkligen det? undrade en skeptisk mamma.
-Nä kanske inte... Nä säg till Carina att det vill jag inte.
-Nej och jag tror inte hon gör det så ofta heller för hon jobbar ju vid järnvägen hon.
-Mmmmm go natt mamma!

Jösses vad ska det bli av henne med alla dessa funderingar!!???!! Ena dagen vill hon upptäcka dinosarusar på månen och andra dagen dödgrävare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0