Vedspisen borta!

Nu är vedspisen borta och jag vet inte om jag ska skriva äntligen eller tyvärr... Jag tycker det är så snyggt och hemtrevligt med vedspis men vi behöver en större värmekälla och då fick vedspisen ge vika för en Arvika Kamin.

Och nu äntligen är allt skräp, rester och damm borta från vedspisen och alla tegelstenar som var runt.

Vi hoppas att hantverkarna kan komma snart och sätta natursten på murstocken. Kaminen kommer stå på en platå så den ska byggas med svart skiffer. Vi kommer hålla er uppdaterade på projektet:-)



Så här ser en vedspis ut när den är på väg att plockas ner.

Köksdelen från vardagsrummet.

Han gillar att bli skitig tror jag.... Eller är det farligt att använda handskar?

Köket från hallen.


Det känns väldigt underligt att laga mat när man inte har en avlastningsyta till vänster om spisen där vedspisen var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0