I am because we are!

De saknar verktygen i Afrika, viljan och glädjen finns. Vi är vittnen, vi är en generation som kan ge verktygen till Afrika så att de kan uppfylla en mors önskan om att få se sitt barn växa upp.

Se dokumentären av Madonna och börja förändra.

Jag vill arbeta med biståndsarbete, politik och föreläsa för mellanstadieelever runt omkring i Sverige hur VI kan ge verktygen till en bättre värld.

I AM BECAUSE WE ARE.


Uppdatering:

Jag har nu visat filmen för Artisten (8 snart 9 år.) och Clownen (5 ½ år).
Clownen hade massa frågor tex varför de inte gick i skolan? De har inga pengar svarade jag. Men här är ju skolan gratis sa Clownen. Nej, när vi jobbar får vi pengar och en del av de pengarna går till de som bestämmer i detta landet vi bor i. De bygger skolor och lär er saker. Ni får rita och leka under tiden vi får jobba. Jaha, svarade Clownen. Hon undrade även varför pojken bodde ensam? Hans föräldrar har dött i AIDS. Jag förklarade vad det är och varför hans föräldrar inte fick vård; de har inga pengar.

Artisten hade en fråga; Varför åker vi inte ner och hjälper dem? Jag hade inget svar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0