Skänka pengar?

Har ni skänkt pengar till hjälporganisationer? Jag har gjort det lite då och då.

Jag icke skänkt till Haiti. När det blir en sådan stor naturkatastrof så skänker alla bidragsgivare till just DET landet. Man glömmer bort de andra länderna och personer som har det för jävligt varje dag, året runt. Stöd de organisationer som har de värderingar som du har. Hur vill du förändra världen? Om man så bara kan rädda livet på en människa och låta den få tillbaka tron på ett mänskligt värde igen så är det värt allt!!!

I kväll har jag pratat med en människa som har skänkt sjukt mycket pengar till Haiti. Hon hade fått ett fett skadestånd samma dag som jordskalvet i Haiti skedde. Det var pengar hon inte räknade med och bara sände det vidare. 

"Man kan inte ta med sig pengarna in i himlen."

Det har hon rätt i. Jag kommer dock inte komma till himlen. Jag kommer längre.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jag har inte gett ngt just nu till Haiti men vi är världsföräldrar via UNICEF så det går 200:- från oss varje månad och förhoppningsvis får några barn hjälp via det. Jag hoppas och tror att jag kan lita på UNICEF.. Är svårt det där med organisationer.. Helt plötsligt dyker det upp mängder.. Då väljer jag att ta dem som funnits länge..

2010-01-20 @ 10:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0