Det här med lokalsinne och resten av världskartan!

Jag hade ju tänkt att Direktörn skulle köra de första timmarna på våran bilsemester eftersom det är på natten och Direktörn är nattuggla:

-Går det bra om du kör till Göteborg så kör jag resten och jag får sova i bilen det första undrade jag.
-Hur ska jag hitta? Jag hittar ju bara till Karlstad svarade Direktörn.
-Karlstad??????? Vi ska INTE mot Karlstad!!! Vi ska till Göteborg!!!!!!!!! Det ena ligger öster ut och det andra söder ut!!!!
-Jaha...

Ser ut som om jag får köra bil 24/7 om vi ska komma söder om Arvika.

Grannen kom till undsättning eftersom Direktörns arbets-GPS har lagt av. Vi får låna hans GPS. Ett problem bara; den är köpt på Biltema. Direktörn HATAR Biltema. Så om NÅGON skriver in fel adress på Biltemas GPS så lär vi ju få höra att Biltema säljer bara billig skit som inte går att använda.

Men det lär ju bli sprättlätt att hitta, det är ju bara köra söder ut mot Europa och sen sväng höger på mitten av ö:a så är vi framme liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0