En helt vanlig söndag i Artistens liv!

07:30 Vaknar och städar (trycker in allt under sängen o skrivbordet för att det ska se städat ut)mitt rum för morsan säger att jag inte får se på tv förrän det är städat.

09:15 Morsan säger till farsan att göra frukost.
09:20 Farsan knäpper på kaffemsakinen.
09:23 Morsan tar fram smörgås, ägg, salami, ost, mjölk, tallrikar, glas och bestick.
09:29 Farsan bjuder morsan på kaffe.
10:15 Morsan tvingar mig ta hand om tvätten eftersom hon genomskådade mina gömställen under sängen och skrivbordet.
10:45 Har absolut ingeting att göra. Surar på morsan för att jag inte får spela dataspel.
11:15 Tjuväter vindruvor under tiden morsan är och handlar.
12:00 Leker prickskytt på syrran och hennes bästa kompis Nicole.
12:09 Morsan säger åt mig att gå till mitt rum och låta Clownen vara.
12:30 Mumsar i mig två nybakade muffins som morsan gjort.
12:40 Spanar in morsan som hänger ut genom fönstret och putsar dom. Passar på att lägga in en fråga om att få åka till Linus B och leka. Det går finfint.
13:10 Åker till Linus B och där spelar jag dataspel.
14:30 Morsan hämtar hem mig för att jag ska äta middag.
14:40 Springer fram och tillbaka till tv´n för morsan har förbjudit farsan att se på tv´n under middagrn trots att det är Formel 1.
14:55 Morsan skjutsar mig till Elias så vi kan leka krig.
17:05 Morsan ska hämta mig hos Elias men jag vill inte hem riktigt än. Surar lite.
18:00 Morsan försöker få in mig o syrran i duschen. Surar lite till för jag duschade faktiskt i torsdags.
18:30 Klär på mig rena kläder och ser lite på tv. Lyssnar på farsan som försöker få tag på en hårtrimmer och snackar med morsan om 5+1. Farsan är intresserad av matematik.
19:30 Bli skickad i säng. De båstår jag behöver mera sömn för det är skola i morgon.
19:45 Morsan kommer in och säger till mig att släcka lampan.
20:15 Morsan kommer in och ber mig släcka lampan.
20:45 Grymt bra böcker de där Fem-böckerna.
21:10 Morsan hotar med en vecka till utan tv-spel.
21:11 Släcker lampan och somnar som en gris.

Kommentarer
Postat av: Tage

Haha! Va glad han kommer bli när han är 15 och han hitta din blogg :P

2010-05-18 @ 12:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0