När man har koll på namnsdagar!

Jag har ju stenkoll på födelsedagar och namnsdagar. Not!

Artisten talade om här om dagen att han hade namnsdag...

-Okej. Grattis!!!!!

I dag kom han och var lite purken över att han inte fått en namnsdagspresent.

-Inte från NÅGON Mamma.
-Oj då öhhhh.

Men jag kom på en grej. För några veckor sedan så hittade jag en förpackning med Lego i en låda och så tänkte jag ge den till artisten då men jag lät bli. Puh liksom. Nu kunde jag ju ge honom den i dag som en namnsdagspresent i efterskott. Hehehehe värry smart big mama.

Tills sonen öppnade paketet:

-Men mamma, det är ju ingen bruksanvisning med... sa en snopen Artist.
-Hmmm konstigt, men det kan nog bli fel ibland försökte den snikna mamman förklara.
-Jaaaa men bilen är ju redan färdigbyggd....

Ooopsi daisy. Vad har hänt här då...

-Hmmm mycket märkligt, var förpackningen öppnad?
-Ja mamma den var öppnad och byggd!!!!
-Och du mamma, jag o Clownen lekte med exakt en sådan Lego för ett tag sedan i soffan. Och vet du mamma, det är en trollkarl och en uggla i förpackningen också så det är flera förpackningar i en.

Satan vad kass jag är!!!! Jag har ju troligtvis rafsat ner Legomodellerna i en Legokartong för några månader sen och lagt dem i en låda och totalt glömt bort dem och hittade dem för ett tag sen och glömt bort dem totalt.

I´m fucked! Gissa om jag kommer få besöka en leksaksaffär i morgon.

Direktörn är såååå hjälpsam i detta:

-Påminn mig om att inte önska mig toalettpapper i julklapp.
-Varför då?
-Det kan vara begagnat.

Apskaft!

Uppdatering:

Eftersom Artisten inte ville ha Legot så gav jag det till Clownen som ville ha det. Efter ett tag så ville Artisten ha tillbaka trollkarlslegot. Och eftersom det trillade stora tårar på kinderna så förhandlade jag med Clownen om att han skulle få tillbaka trollkarlen. Men sen när han fått tillbaka trollkarlen så blev ju Clownen ledsen och började tjuta.

Så nu har vi två tårdrypande varelser här hemma.
Och jag ska handla Lego till två barn i morgon. Tjitjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0