Blodvärde!

Fick ett sms i natt kl 01:52:

Hej Anna. Ditt blodvärde är för lågt. Ta en järntablett och kom till oss sen. Mvh Blodcentralen.

De senaste veckorna har jag varit trött och Direktörn sa senast för några dagar sen; det är väl inte så konstigt för du har ju varit förkyld.

Jag har misstänkt att det varit förkylningen som spökat och skylt på den. Men i går drog jag mitt strå till stacken och var och lämnade blod. Kan ju säga att jag blev inte direkt piggare av det :-)

Så i natt blev jag väckt av sms:t och i morse åkte jag dit. Då hade de kollat mitt blodvärde på lab i natt och såg att det var 115 och senast jag lämnade blod var det 130. Nu ska jag äta järntabletter och om en månad mäta värdet igen.

Så om jag sitter o sover någon stans så kan ni köra armbågen i sidan på mig och ge mig en balja med kaffe.

Kommentarer
Postat av: T.

Men hur seriöst är det av vården att skicka SMS mitt i natten??

2010-09-30 @ 22:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0