Operationsdagen!

Äntligen är det över! Jag tror jag är töttare än Clownen. Har inte sovit många timmar i natt inte :-)
Och vet ni vad ungen säger på väg till sjukhuset:

"Om ni vill säga något till mig får ni göra det innan operationen."

Tror ni jag höll på att bryta ihop då eller????

Men allt har gått jättebra med operationen. Läkaren tror det är en taljkörtel som vuxit. Han är säker på att det inte är något elakartat men skickar knölen/ bumpen på analys ändå.

Tider i dag:

05:30 Uppstigning
06:00 Clownen får ett halvt glas med vatten och Elmasalva i armvecken o på handen mot smärta.
06:30 Lämna Artisten på fritids o köra till Karlstad.
07:30 Anmälan på sjukhuset
07:45 Ombyte inför operation.
08:00 Får smärtstillande tabletter 750 mg.
08:15 Träffa läkaren som tittade på Bumpen, förklarade hur snittet skulle bli och att de skulle sy med tråd gjord av stärkelse som försvinner av sig själv efter några veckor.
08:45 Clownen sover gott.
09:30 Får jag träffa henne på uppvaket. Hon har dåligt med syre i blodet så narkosläkaren är med en stund. Hon är slemmig av hosta så därför sjunker syret mer än annars.
10:15 Clownen vaknar och ler och säger; Jag är trött. Och somnar om igen. Sjuksköterskan frågar om hon sovit dåligt i natt för de brukar inte sova så länge :-)
10:45 Clownen vaknar på riktigt och slipper syrgasen och får en piggelin.
11:00 Clownen får ett fint diplom av personalen och leksaker och vi får prata med läkaren.
11:45 Ombytta och på Clownens valda lunchställe; Max.

Nu ligger hon i soffan och vilar. Hon är trött och ser på tv.
Hon blev inte dålig av narkosen o narkosläkaren sa att är man inte åksjuk eller sjösjuk så brukar man inte få några problem efter narkosen. Jag frågade om hon hade pratat något i sömnen men han berättade att det är oftast vuxna som gör det.

Personalen var supersöta och hade till och med social kompetens. Mycket trevligt att sjukvårdspersonal kan handskas vänligt och mänskligt med patienter.









På Max!!!

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Goding, det ser ju ut att ha gott hur bra som helst :O)

2010-09-06 @ 18:15:51
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Kusin Carina

Åhh, vad skönt att allt gått bra. Jag ringer och kollar senare i veckan.

2010-09-06 @ 23:24:34
Postat av: Tage

Finns nog inget barn (eller vuxen för den delen) Som har så mycket mod som den tjejen =)

2010-09-07 @ 06:57:50
Postat av: VeronikaP

Vilken liten hjälte!! Det är ni båda, iofs!!

2010-09-07 @ 16:59:39
URL: http://veronikap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0