Blandsallad!

Bjöd ut Direktörn på lunch.

Stort.

Jag tog en blandsallad.

Skippade brödet och tomaterna.

Fet dressing är viktigt!



Nu har jag ätit LCHF några dagar och det har sett ut så här:

Frukost: Två kokta ägg med några ostskivor.
Lunch: Blandsallad, se bild ovan.
Middag: Blomkålsgratäng.
Ett blomkålshuvud som får kokas nästan mjuk. Värm 1½ dl grädde och lägg i riven ost och häll över den delade kokta blomkålen i en gratängform och klipp över
rökt skinka och värm i ugn tills det fått färg.

Frukost: Två kokta ägg med en kopp kaffe och grädde.
Lunch: rester av gårdagens middag.
Middag: Stekt vitkål i smör och stekta korvar med endast 1 % kolhydrater

Frukost: Rester av gårdagens middag dvs korv o vitkål.
Lunch: Blomkålsgratäng med skinka.
Middags: Stekt kolja i smör med broccoli. Blanda ner riven pepparrot i en burk creme fraiche och ha som sås till.

Satan vad jag kissar nu när jag går på LCHF.
Uppe på nätterna och det har jag inte gjort sedan jag var gravid tror jag.
Kan detta vara en förklaring?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0