Dag nr1 av julledigheten!

Vissa längtar efter julafton och vissa efter att barnen ska börja skolan igen.

Vaknar till att det är ett jäkla liv om tv´n på övervåningen och
ett plötsligt kras.

Sedan total tystnad.

Blir nog några dagar på fritids under jullovet tror jag...



Kastar ut ungarna och säger:

-Jag ska packa in Era julklappar så då kan ni inte vara inne.

Men i själva verket sätter jag mig på soffan och tar en kopp kaffe.
Alla julklappar är redan inslagna förstår ni.

Och tänker; åh vad skönt att de är ute och springer av sig lite energi.

Tills jag tittar ut och inser att de där avkommorna inte alls är mindre intelligenta
än andra familjemedlemmar i detta hushåll:



Den ena skriver dagbok och den andra leker med datorn.
Inte mycket med energi som går åt där...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0