Besök två hos Friskvården i Värmland!

Idag kändes det mycket bättre att samtala med kostrådgivaren på Friskvården. Hon hade läst på om sockerberoende och LCHF. Och hon trodde på det.

-Vet du vad. Jag är övertygad att fler av mina patienter är sockerberoende nu när jag läst på mer.

Hon var väldigt nöjd med att jag klarat detta så bra. Inte haft några dalar då jag brutit LCHF eller givit upp. Jag förklarade att det har varit mycket lättare att följa LCHF än jag trodde. Jag hade trott att jag skulle ligga golvad i huvudvärk bla i flera dagar men icke.

Hon frågade även hur jag hade tänkt angående denna kost, om jag skulle följa den resten av livet eller några månader? Jag riktar in mig på år snarare än månader. OM jag känner mig redo att prova kolhydrater så blir det tidigast på Artistens födelsedag. Men det bestämmer jag mig dagen innan för att känna efter hur jag mår.

Jag hade gått ner mer i vikt än hon trodde att jag skulle göra och såg verkligen vad bra jag mådde.

Härlig känsla!

Imorgon ska jag beställa tid hos läkaren för kolla upp mina kolestrolvärden.

Mina piller kom idag. Här kan ni läsa mer om kosttillskott och vitaminer.

D-vitamin

Omega-3




Kommentarer
Postat av: Busan



Wow!

2011-01-13 @ 20:07:07
Postat av: Annifey

Gôtt å höra att det finns de som läser på och inte står stelbent där de står.



Sorgligt dock att yrkeskåren inte följer med mer i debatten/urvecklingen än att en patient/kund måste sätta foten i backen.



Bra gjort där Anna!

2011-01-14 @ 08:52:50
URL: http://www.annifey.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0