Blommor eller kaffe!

När man ser drottningen på tv så är hon och hälsar på hos olika företag och organisationer.

Klipper band osv.

Någon fyller hundra eller så öppnas en ny avdelning på ett sjukhus.

Och det första som händer när hon kliver ut ur bilen är att hon får en blomkvast i näven.

Varför?

Om jag går hem till någon som fyller år så har jag med mig en gåva och får inga blommor i handen när
jag kliver ur bilen.
Men jag hoppas på en kopp kaffe.

Om en kund kommer till mig så får denne inte blommor utan jag erbjuder något att dricka.

Men varför får kungligheter blommor vid invigningar osv?

Dricker dom inte kaffe? Är det allergiska mot kolsyra?

Näe kommer Viktoria hem till mig med hennes bäbis så trycker jag upp en kopp
med kaffe i näven på henne och säger till henne att ge faan i mina blommor.

Sen kanske vi kan bli kompisar.

Kommentarer
Postat av: Kusin M.

Jag vet varför de alltid ska hålla i blommor eller i en väska. Samma orsak som att Kungen alltid håller händerna bakom ryggen. Jag har varit på en föreläsning om det där. Det är för att de inte ska avslöja sina tankar och åsikter genom kroppsspråket. De blir på så vis "låsta".



Kram.

2011-10-29 @ 16:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0