MEN KÄRA LÄKARE!

Nu ringde försäkringskassan.

Och var lite frågande...

-Du vi har fått ett läkarintyg från en läkare och det gäller dig.

-Öhhh va?!!? Jag har inte pratat med en läkaren och inte träffat någon
heller.

-Okej...

-Ja, jag ringde till vårdcentralen och ville ha ett och bla bla bla (läs här) och
eftersom jag inte fick någon kontakt med en läkare
så sjukanmälde jag mig inte eftersom jag inte fick ett läkarintyg.

-Det här var konstigt...

-Jo dä!

-Men om du vill ha sjukersättning så kan jag hjälpa dig i efterhand.

-Fränt! Vilken service. Hur länge är sjukskrivningen på?

-Den gäller 18 mars till 31 mars.

-Ja fast det är ju fel. Jag var sjuk 10/3 till 20/3. Den 21/3 var jag och jobbade igen.


Hur kan läkare göra så här??? Skicka ut läkarintyg utan att själv prata med
patienten och höra hur den mår och hur länge denne är sjuk?

Sjukt!

Kommentarer
Postat av: faster g

Läkaren har nog läst VF och drog till drog till med något, så skriv en artikel som Tack i VF, för du fick väl några kronor extra och det är inte många som får det av F-kassan.

2012-04-05 @ 22:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0