Barnens Vasalopp 2012!

Vinterns underbaraste dag var det idag!

Jag Lôvôr!

Strålande sol, vindstilla och -3.

Perfekt!

Under lunchen åkte jag dit och kikade lite hur det gick och det var en fröjd för ögat.
Jag blev alldeles varm i hjärtat över detta gemensamma arbete som gjort detta möjligt.
Över generationsgränserna.

Först och främst så har vi barnen som åkte loppet.
Sen deras underbara personal och busschafförer som ställer upp med
att få vantar på plats, skidor ihopsatta under resvägen, näsor som ska snytas, fika som ska fram osv.
Sen har vi ungdomarna som kör upp spår och vallar skidorna.
Mor- och farföräldrar som hejar på.
Grannar och andra nyfikna kom och njöt av denna fina dag med gratis underhållning.

Och vet ni vad?
Det satt tanter i vägkanten med sina rullatorer och tittade och hejade på.

Underbart!

Jag blir så glad av en levande landsbygd över generationerna.

Lycka!





Vill ni ha perfekta skidorspår så åk till Mangskog vid Prästgården.

Kommunen har satt dit toaletter ifall det trycker på ;-)

Kommentarer
Postat av: faster G och H.A.

Håller med om att det var en underbar dag som även vi fick ta del av vid denna sjö.

Spår för både skidor,skridsko,spark och prommenad fanns det gott om, även på sjön.

Hoppas det håller i sig så generationerna förstår lyckan av få träffas i lugn och vacker miljö.

2012-02-18 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0