Du trivs med ditt jobb va?

En söt liten tant frågade mig idag:

-Du trivs på ditt jobb va?
-Ja, svarade jag. Det är det mest trivsamma jobbet jag har haft!
-Det märks, svarade hon.

Hon var så himla söt!

Och jag trivs så vansinnigt bra med att jobba med äldre, hemma hos dem.
Rogivande att veta att jobbet man utför är ett värdigt arbete för de inblandade.

Och jobba inom hemtjänsten handlar inte bara om att torka skit som en del tror.

Vi kokar kaffe, eldar i vedspisen, lägger om sår, håller en hand vid livets slut,
lagar mat, städar, tvättar, lyssnar och bara finns där.
En trygghet för de som inte har någon annan än oss.

Men nu hoppas jag på att få vara ledig imorgon.

Har jobbat 54 timmar de senaste sex dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0