Whitney Houston!

Whitney Houston är en av de första riktigt stora artisterna jag fastnade för i slutet av 80-talet.

Och vilken stjärna sen!

Hon hade oss i sitt grepp från första början.
Hennes debutalbum sålde över 25 miljoner.

Jag hade hoppats på att hon kunde reda upp sina problem när hon skilde sig från sin man
och göra en comeback.
Ägnat sig åt sig själv och tagit den hjälp som fanns.
Och vilken comeback det skulle ha blivit.
Den största!

Såg henne i Göteborg i början av 90-talet och hon trollband publiken med sin rena och mäktiga röst.
Ingen hade en röst som henne.

Hon är den som har sålt mest album med filmmusik i hela världen.

Och herrejösses så snygg hon var.

Den här bilden hade jag uppsatt på min vägg i många år i de sena tonåren:





Och hur många gånger har man inte dansat till denna:

Älskar filmen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0