Komposten!

Jag är lite kär i min kompost.

Och jag blev ännu mer glad i den när jag läste boken

"Stefans Lilla Gröna "
av
Stefan Sundström & Jeanette Andersson.

Jag har lånat boken av Emma men jag funderar på att köpa ett
eget ex för den är så fin!



"Komposten blir som ett husdjur."

Det håller jag verkligen med om!

Mat och beröring behöver komposten.

Jag har tre olika komposter:



Den till vänster innehåller matavfall och när det gôttat till sig så flyttar men över det
i de andra två i omgångar så det blir jord till slut.





Uppenbarligen så trivs liljekonvaljen i komposten för där blommar det för fullt.
I trädgården blommar de mindre för där slaktar Direktörn
dom brutalt med gräsklipparen.

"Klippo klarar allt."



Snart kommer det gubbar o annat fint i rabatterna:



Jag har lust att gå över till grannen och stjäla hjälpa till med trädgården
för jädrar vad igenvuxet det blivit de senaste åren när de nya grannarna (norskar så klart)
har flyttat in.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0