Telisol kan dra åt helvete med sina rutiner! Eller kliva in till vargarna.

Ta fram popcornen eller ladda upp med kaffe för nu ska jag berätta en saga för er som är sann.
Och när jag och telefonförsäljare förekommer i en o samma mening; då tar det tid.

I fredags ringde Marcus till mig.

Marcus jobbar som säljare på Telisol.
Och han var så glad.
Han kvittrade hela tiden och var fantastiskt glad.
Hade han sagt att han precis vunnit 9 miljoner på Stryktipset
(eller Triss för den delen vi ska ju inte utesluta något. Eller vänta nu... 9 mille på Triss, det funkar inte va? Okej låt säga Trav då.)
Jo hade han sagt att han precis hade vunnit massa pengar så hade jag trott honom.
Så jävla glad var han.
Hur han nu kan vara det? Han är ju trots allt en telefonförsäljare som får jaga nya
kunder med blåslampa hela dagarna för att få sin provision.
(Tro mig. Jag vet. Har själv suttit med headset och varit telefonförsäljare.)

Jo som sagt.
I fredags ringde han mig och erbjöd mig ett HELT fantastiskt abonnemang

(efter att han frågat mig HUR strålande dag jag hade men eftersom jag befann mig på jobbet och en av våra kunder precis hade försökt att slänga en krycka efter mig så hade inte jag en speciellt strålande dag utan behöll den bedömningen för mig själv men det brydde sig ju inte Marcus om. Han babblade på med munlädret som om jag precis hade lovordat min fantastiska dag med guld och solrosor. Ingen lyhördhet här inte.)

som skulle spara hundralappar till mig
(Hur han nu vet det eftersom han inte kunde få fram hur mycket jag ringde för eftersom han satt på ett callcenter och Telia inte lämnade ut dessa uppgifter.) och jag skulle även få med en Samsung-telefon OCH dessutom få med en laddare till bilen eftersom jag var såååå trevlig.
Ööööööööhhhh trevlig?
Det enda jag gjorde var att tacka ja till detta abonnemang och det var visst trevligt i hans värld. Han måste umgås med jävligt jobbiga människor.
Och sen om inte DET räckte så skulle jag få Spotify i ett helt år gratis.
Herrejösses denna grabb hade nog fått något annat än socker i sitt kaffe den dagen så som han kvittrade och gav bort produkter och tjänster.

Vi avslutade med en inspelning av det muntliga avtalet och att han skulle mejla mig detaljer om vilken mobil jag skulle få eftersom jag var i bilen mellan två besök o kunde inte anteckna detta.

Efter någon minut stannade jag bilen och inväntade en kollega då vi skulle åka gemensamt till en kund.
Gick in i min iPhone och skulle kolla mejlen.
Kom inte in.
Men va faan!
Provade en annan sida på Internet.
Helt dött.
Satan, jag som är så beroende av Internet i mobilen!
Ringde upp det numret som Marcus hade ringt ifrån.
Han hade ju givetvis gått för dagen enligt telefonsvararen.
Ringde upp Telia och förklarade att jag satt i skogen utan Internet.

-Ja, men det tar ju ett par dagar för oss och koppla om nu när du har beställt ett större paket.
-Men jag behöver mitt Internet så då vill jag ha tillbaka mitt gamla abonnemang.
-Ja men då tar det några dagar extra för att koppla in det.
-Det upplyste inte säljaren mig om.
-Det var konstigt för det är våra rutiner sa supporten på Telia.

Jag gav mig inte utan jag ville ha namnet på Callcentret och företaget som anlitade deras tjänster.
Och det fick jag.

Efter att suttit jävligt länge i telefonkö så fick jag informationen att de hade stängt för dagen.
Och sen var det helg.

Även för mig. Inget jobb och inget Internet på mobilen.
Faan.

Ringde upp Telisol idag måndag och ville säga upp abonnemanget.

-Ja, men då måste du prata med Marcus.
-Nej jag vill inte prata med Marcus, jag vill säga upp mitt abonnemang här i kundtjänst. Där ni hjälper kunder.
-Varför vill du inte prata med Marcus?
-För det första; han mejlade mig inte informationen jag bad om och sen glömde han tala om för mig att jag skulle
bli av med internet några dagar om jag tackade ja till detta erbjudande.
-Okej, men jag kan inte hjälpa dig här i kundtjänst.
-Okej, är du ensam i kundtjänst?
-Nej.
-Då vill jag att du kopplar mig till någon annan i kundtjänst.
-Nej det går inte.
-Sitter du eller står du?
-Jag sitter.
-Okej. Då vill jag att du lyfter din autistiska röv och går och hämtar en kollega eller chef och sätter
på denne ditt headset så jag får prata med denne.
-Det går inte.
-Varför inte?
-Det är emot våra principer och rutiner.
-Men nu är det så att jag som kund vill inte prata med varken dig eller Marcus så lyft nu ditt jävla arsle
och bryt på rutinerna!
-Du får ringa upp igen.
Klick.

Den skurken la på.
Fege jävel!

Jag ringde upp Telisol igen och valde denna gång att få prata med en "Kommunikationskonsult" istället
för "Kundtjänst" vid mina knappval.

Då kom jag till en mycket sympatisk man som jag förklarade mitt ärende för igen.

Han sa också att jag bara kunde säga upp mitt abonnemang genom Marcus.

-Okej, men vi säger att Marcus var på Kolmården igår och blev uppäten av vargar;
skulle jag då inte kunna säga upp min beställning hos er.
-Jo det är ju klart att du skulle.
-Bra, då vill jag prata med någon annan än Marcus.
-Men vi jobbar inte så.
-Du, nu vill jag prata din chef.
-Du kan få hans nummer.
-Det är ju lysande! Vad heter han och vad har han för nummer?
-Han heter blablabla och kalas för Oggi och hans nummer är 0766350433.
-Strålande! Tack o hej.

Ringde upp Oggi och lämnade ett meddelande eftersom han inte svarade.

Tog sen till drastiska åtgärde och ringde upp Marcus som har telefonnummer 0766366210 (ett annat namn än Marcus på svararen men skit i det om ni vill ringa och prata om strålande dagar med honom).

Jag berättade vem jag var och han kom GIVETVIS ihåg mig.
Hahahaha vilket STRÅLANDE humör han var till att börja med.

Jag förklarade situation och bad honom säga upp min beställning eftersom ENDAST han kunde göra det.

Han frågade varför jag ville säga upp min beställning:

-Ja, eftersom jag är beroende av Internet och betalar för att ha det dygnet runt
så tar jag för givet att om det sker någon som helst förändring kring min
tillgång av Internet så vill jag givetvis veta detta och dess anledning.
Du upplyste inte mig om detta och hade du gjort det så hade jag inte tackat ja till det strålande erbjudandet.
-Men du ska inte bli utan Internet för att du byter upp dig.
-Spelar ingen roll. Nu vill jag säga upp det paket jag beställde av dig.
-Men vi måste reda ut först vad som har hänt.
-Nej det behöver inte VI. Jag vill säga upp paketet jag tackade ja till och sen får du reda ut dina
rutiner med Telia på ditt vis. Min tid är dyrbar och jag behöver inte veta vad som gott
fel, jag vill säga upp min beställning så kan du fixa det?
-Ja men först vill jag...
-Marcus, lyssna nu på mig. Jag vill avbeställa det jag beställde av dig i fredags...
-Ja fast det har blivit något konstigt här... Det brukar inte ta flera dagar att byta upp sig.
-Vem ska jag prata med för att säga upp min beställning?!!?.
-Mig.
-Bra Marcus. Då fixar du det så behöver vi aldrig mer prata med varandra.
-Men först vill jag ringa våran support och reda ut vad som hänt.
-Okej men har du tagit bort min beställning?
-Ja det gör jag.
-Okej, hej då.

Försöker lugna ner mig efter det samtalet.
Andas, räkna till tusen, andas, räkna till tusen.
Att det ska vara så svårt???

Efter någon minut så ringer telefonen.

-Hej det är Marcus här som du pratade med nyss.
(ah mäh va faan är det nu då!!!!)
-Ja hej (mycket kort i tonläget här).
-Jo du nu har jag pratat med hon på supporten och såg att det ser jättekonstigt ut med ditt abonnemang
så hon skickade ut en ny beställning så nu ska det fungera.
-Ja men jag vill ju inte ha detta paket. Du skulle ju avbeställa det. Har du inte gjort det?
-Men då tar det ju några dagar till innan du får tillbaka ditt gamla paket.
-Men för helvete du skulle ju fixa bort det! Det var det enda jag bad om!
-Men nu får du lugna ner dig. Du behöver inte skrika till mig! Jag ringer ju för
att reda ut vad som har hänt!
-Marcus, jag är kund hos er. Jag ringer en jävla massa samtal för att få hjälp med en sak;
säga upp uppgraderingen av mitt abonnemnag. Inget annat.
Jag ville inte ha en utredning på vad som har gått fel. Jag ville inte ens prata med dig.
-Vad?!!? Ville du inte prata med mig.
-Nej, jag sa specifikt till att jag absolut INTE ville prata med dig.
-Men varför....
-För att du glömde att mejla och upplysa mig om ett avbrott på min Internettillgång.
Därför ville jag inte prata med dig. När jag ringer till en kundtjänst vill
jag ha hjälp av någon som kan göra sitt jobb OCH hjälpa kunderna med det som de ber om.
-Men nu ringer jag dig för att berätta vad som har hänt och jag får INTE betalt för
att göra detta. Jag gör det för att du ska få veta vad som har hänt.
-Du Marcus. Jag ville INTE prata med dig, jag ville INTE veta vad som hade hänt.
Jag ville säga upp min beställning eftersom jag KAN göra det tack vare 14 dagars ångerrätt.
-Men du behöver ju inte bli arg! Varför svarade du då när jag ringde?
-Jag brukar oftast svara i min telefon om det ringer i den. Ska man inte göra det?
-Jo men vi ska reda ut det här.

Här blir jag så vansinnig så jag vet inte vad jag säger och det slutar med att han lägger på.
Men jag är säker på att jag fick fram av honom att han hade sagt upp min beställning
och att jag minsann inte skulle få någon SMARTPHOOOOONE av honom.

Måste jag som kund veta vad som gått fel även om jag inte vill det?

Så om ni har dåligt att göra så ring gärna till Marcus och diskutera några världsproblem
för han gilla att reda ut saker.

Hans nummer är 076-6366210


Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Hahaha helt sjuuuukt! Du är ju bara bäst, önskar jag hade varit en fluga på väggen under de där samtalen! :D Hoppas att du fick tillbaks ditt "gamla" internet till slut. Kram!

2012-06-20 @ 08:21:52
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot,com
Postat av: Kusin M.

Synd för dig men ROLIGT för mig som fick mig ett gott skratt.

2012-06-22 @ 13:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0