Våren är på gång på altanen!

Clownen sparkade loss isen och jag skottade bort den.
 
Sen bar jag fram utemöblerna och sopade lite.
 
När jag ser vad bedrövliga utemöblerna ser ut så finns det nog
ingen återvändo.
 
Blir till att köpa nya snart.
 
 
Vad litet huset ser ut på kort!
 
Syns inte att altanen är drygt 50 kvm.
 
 
Nu vill vi ha värmande solstrålar och en grön gräsmatta!
 
Nu ska jag iväg på två möten.
 
Det ena är en personlig plan hur jag ska utvärdera ett företag i stan
under en månad.
 
Och jag får inte dricka kaffe på två veckor.
 
Höll på att kasta mig runt halsen på läkaren
och ta strypgrepp på honom för den meningen!
 
Men medicinerna hjälper och i natt sov jag en hel natt i ett sträck.
Vaknade efter sju timmar och tänkte:
"Vad är fel??!!??!!"
Sen kom jag på att jag sovit en hel natt utan smärta.
 
Jädrar vad skönt.
 
Idag har min mage varit som bomull.
Och jag tänkte direkt:
"Nu kan jag kasta i mig en kopp kaffe!"
 
Men då plingade det till i telefon och Emma blev en räddande ängel
och vi tog en promenad i den strålande solen.
 
Jag behöver verkligen komma ut och tänka, rensa ut i huvudet.
 
Men jag har två månaders schema klart på jobbet nu
så jag slipper "svi" över att inte få ihop timmar och det känns så skönt!
Tänk att kunna planera sitt liv och veta att man har jobb en tid fram över!
Det är bomull för själen det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0