Faan för kreativa barn!

Ni vet hur det är.
Man läser i tidningar och på nätet att folk stänger in barn genom att spika igen
fönster och så.
Och man tänker FY FAAN hur i helvete är det möjligt!!!!
 
Men ibland så kanske man tänker tanken en liten liten sekund.
Men man stannar vid tanken och inte går till handling.
 
Tex så kan man tänka den tanken när man för första gången i sitt liv beställer
hjälp av fönsterputsaren eftersom man jobbar 100 % och studera 75% och vet inte vilket år eller vilken årstid
det var när fönstren blev putsade senast och kommer hem från jobbet 16:30 och putsaren håller på i full kareta och putsar våra fönster.
Man sätter sig och gör veckans läxor, får dagens Gorbys-middag mickrad av Direktörn i 1½ minut
och äter den framför datorn. över läxböckerna. Skickar iväg den äldsta till simhallen, fortsätter med läxorna.
Skickar in veckans läxor och upptäcker att plötsligt är klockan 18:30 och man längtar efter lugn och ro och vill sjunka längre ner i soffan och inte gå upp på ett tag.
Då tar man tag i läxböckerna. Bär ut dem i köket och upptäcker det här:
 
 
"Men mamma, vi använder inte tejp. Det är häftmassa och jag ser inga fingeravtryck!"
 
EXAKT EN OCH EN JÄVLA HALVTIMME efter att fönsterputsaren lämnat ens
polerade fönster och jag längtade efter att få se dem i fullt solsken imorgon.
 
DÅ, DÅ är det fullt möjligt att man tänker lite extra på den där gubben som spikade igen fönstrena med sina barn på insidan.
 
Men bara lite.
Ni behöver inte ringa socialen.
Jag inser att det kommer säkert en halvblind fågeljävel och flyger in i nästa fönsterpar och den kan jag ju inte
spika in utan den får vi gräva ner eller ge till räven.
 
För att få andra bilder på hur jag känner mig; besök SUPERMAMMAN!

Kommentarer
Postat av: Kusin M.

Ja, vad säger man. Spel- och godisförbud i minst ett år!

2013-10-04 @ 20:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0