BRÖLLOPET!

Ja ni... Var ska jag börja???
 
Det började för cirka 1½ år sedan. Då började jag fundera på mitt 40-årskalas.
Var jag skulle ha det, vilka skulle komma, vad skulle man göra osv.
Och det skulle vara sjukt roligt att överraska med bröllop.
Vårat bröllop.
 
Men eftersom Direktörn är sjukt dålig på att hålla ihop 1 och 1 och näsborrarna fladdrar så fort han ska berätta något så var det omöjligt att berätta för honom om att jag planerade ett bröllop för oss.
Jag ville ju att det sklle bli en överraskning för våra vänner.
 
Så jag planerade en 40-årsfest med ett hemligt bröllop.
Men vem skulle viga oss?
Jag frågade Jonas om han var vigselförättare men det var han inte och han ansökte inte om det heller.
Jag ville inte ha någon av de som finns i kommunen här hemma utan någon jag hade en relation till.
Inte bara ett namn på pappret.
Så här stod jag nu med ett bröllop men ingen vigselförättare som dög.
Då sket jag i det.
Men ältade det med mig själv fram och tillbaka.
Det skulle vara så kul att få överraska alla med vårat bröllop!
Men icke!
 
Tills lördag 3/5 2014.
Då var jag på middag his Fina Sara och Arman (Jonas pojkvän) sa att han blivit vigselförrättare.
Jag höll på att smälla av!
Men jag kunde inte skrika rakt ut:
-Gift oss!
 
Men han frågade faktiskt om inte vi skulle gifta oss snart. Det var alldeles för många öron där så jag kunde inte berätta mina planer då :-)
 
Utan jag ringde till Therese på måndagen och sa:
-Jo du.. Vad tror du om att överraska med ett bröllop på mitt 40-årskalas?
 
Och så berättade jag alla planer jag hade och sen ringde Arman och han skrattade åt allt och sa:
-Självklart!
 
Okej nu var det mindre än en månad kvar tills kalaset och några saker som behövde fixas.
Till exempel hindersprövning...
Hur tusan skulle jag fixa den utan att Direktörn skulle få veta något? Men det gjorde jag!
Men det var inte enkelt.
Till exempel så ringde jag Skatteverket och frågade hur lång handläggningstid det var, cirka sju veckor.
Jo tjenare!
Förklarade att vi skulle gifta oss 31/5 2014 och det började brinna i knutarna.
-Vi fixar det snabbare sa den vänliga kvinnan på Skatteverket.
 
Men jag trodde inte att det skulle gå så fort!
När Arman, Therese och jag satt och planerade bröllopet så sa Arman;
-Ring och fråga om de skickat det!
 
Och de hade de givetvis gjort!
-Ja det skickade vi igår med A-post! Sa den glada kvinnan på Skattekontoret.
 
IGÅR!!!
Jag satt 8 mil hemifrån och visste att Direktörn var på väg hem och skulle hämta posten.
Jag fick avboka allt för den dagen och köra hem och kasta mig över posten.
Och där låg hindersprövningen och var så fin.
Jag gömde den under våran madrass för att Direktörn inte skulle hitta den.
 
Själv bröllopet gick till så här:
 
Alla gäster kom till Byns Bygdegård och vi bad dem sätta sig till bords.
Therese hälsade välkomna och sa att jag ville dela ut några paket eftersom det inte bara var jag som fyllt år.
Lotta fick sitt. Therese fick sitt.
Och när Therese fick sitt så öppnade hon inte sitt paket utan började spela Everything I do I do it for you med Bryan Adams (våran låt sedan 1991).
 
Och jag gav ett paket till Direktörn.
I paketet låg en lapp där det stod:
 
"Pappa, är det inte dags att du gifter dig med Mamma ikväll?"
 
Och varför skrev jag så?
 
Jo, när vi skulle ha Clownen så hade jag en uppgift; föda Clownen, och Direktörn hade en; sätta in en födelseannons.
Och det gjorde han.
Men inte bara det.
Han la till några rader i slutet:
 
"Mamma, är det inte dags att du gifter dig med Pappa snart?"
 
Jag höll på att dö när jag läste det i tidningen!
Fan vad arg jag var.
För alla trodde givetvis att jag hade skrivit annonsen!
 
Tillbaka till bröllopet.
 
HAN SA JA!!!!
 
Och han fick gissa vem som skulle vigas oss.
Han gissa på Jonas.
Fel.
Han gissade på Mattias.
Fel.
 
Så vi drog igång istället :-)
 
Och Arman hade förberett så bra!
Han hade tex gjort en undersökning (givetvis påhittad) på internet där han bla bjöd in Direktörn, mig och lite annat folk där man skulle svara på frågor som tex vad man störde sig på hos sin partner, hur man träffades, vad man gillade bäst osv.
 
Allt var klockrent!!!
 
Men eftersom Direktörn bara kunde gå på ett ben så blev det väldigt lugnt, ingen bröllopsvals tex.
 
Det var så lyckat!!!!!
 
Och tänk att vi orkade hålla tyst T och A.
 
Och Ullis tog fina kort :-)
 
 
Här får Direktörn sitt paket:
 
Vi tre som visste om bröllopet:
 
Therese & Arman läser jätteviktiga telegram:
 
Lotta pratar och är fin:
 
Roliga Kusin R :-)
 
Fias princessa :-)
 
Busan:
 
Kära kollegor:
 
Snygga Ullis med sin Snygging:
 
Prins Daniel, Direktörn och Jonas:
 
Brorsan och Ullis Snygging, bilskojare bägge två:
 
Jonas och Arman, hårda som sten:
 
Älskar bilden på fina damer, Jenny, Jessica, Ingmarie, Agneta, Camilla, Maria, Clownen och Ellie:
 
Härliga gänget, delar av Kärringhögen på Ingestrand, Marie, Lotta och Susanne.
 
Mamma och härliga Kusin C:
 
Tema på festen var rosa eller blommigt, Monica, Emma och Mattias gick all in och målade tom naglarna!
 
Fräna killar använder fingrarna:
 
Mats och hans dotter aka Slyntrynet Therese:
 
Pappa och Kusin M:
 
Galna!
 
En Lego-utställning fanns det givetvis:
 
Störtsköna drottningar!
 
Maffian:
 
Sweet is sweet:
 
 
Edvin bra sugen på Lego:
 
 
Godingar:
 
Väldigt snyggt gjort!
 
Presenten:
 
Självklart en selfie:
 
Lite av dukningen:
 
Clownen:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: SkånePatrik

Fantastiskt!

2014-06-21 @ 20:58:23
Postat av: Pillargontanten

Åh, va kul Anna!
Du kunde ha ringt mig, jag är också vigselförättare :)
Kan ju va bra att veta, om nån mer i vänkretsen din bestämmer sig bara så där :)
All lycka till er!

2014-06-21 @ 21:55:42
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Slyntrynet

Allt var fantastiskt! Kan vi inte göra det igen! <3

2014-06-22 @ 09:53:29
Postat av: Kusin M. ( den kvinnliga)

Åh, vad roligt att se bilder. Nu känns det lite som att jag också var med :-)

2014-09-15 @ 14:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0