Pär Johansson!

Det har gått några dagar nu med Sommar i P1. Just nu sitter jag o lyssnar på Pär Johansson. Om ni ska lyssna på ETT program från Sommar så lyssna på hans. Han berör. Jag kan inte beskriva hur mycket han berör. Bara lyssna. Fantastisk bra musik spelar han också.

Text från SR:

Grundare och chef för Glada Hudik-teatern i Hudiksvall där utvecklingsstörda och normalstörda skådespelare arbetar sida vid sida. Deras hyllade musikalföreställning Elvis har hittills setts av över 125 000 personer och uppförts i New York.

Flerfaldigt belönad för sina ledaregenskaper och en mycket eftertraktad föreläsare. Drömde om att bli fotbollsproffs när han var liten.

– Mitt program kommer att handla om hur min bästa kompis hamnade i Världslaget i fotboll medan jag hamnade på en vedbacke med utvecklingsstörda. En kursändring jag aldrig ångrat. Jag ska också prata om vad som händer med människor när man blir behandlad med respekt, sedd, behövd och tagen i anspråk. Och vad som är receptet bakom Glada Hudik-teaterns framgång.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0