Blommor & bin.

Har ni berättat för era barn hur de blev till? Gör det. Det är en upplevelse!
I går vid tacosen så frågade jag Clownen vad hon ville bli och jobba med? Hon vill jobba med dator, barn och leta efter dinosaruser på månen. Trevligt, undrar hur ofta man får se henne på jul i framtiden?
Men nu till detta med blommor och bin.
När Clownen sa att hon ville jobba med barn så utbrister Artisten:
-Men, barn, det är inget man väljer de bara kommer! Hon kan inte bestämma själv över när hon ska ha barn.
-Va????????!!!???????? Jag, den feministiska mamman blev kallsvettig och fick rysningar. Har jag helt misslyckat med mitt prat om jämställdhet här hemma och kvinnans rätt till en egen kropp osv??!!!!!??
-Ja, det är en bakterie som ni har i magen som gör att det kommer barn, fortsatte Artisten.
-Men vet du inte hur man gör barn? frågade jag. Jag trodde givetvis att han vet detta eftersom han vet allt annat som vi tror att han inte vet denna smarta unge. Men här har vi alltså bevis på att han inte är den smartaste på denna jordglob utan är mänskilg.
-Jo, det är en bakteri i magen som växer och plupp så kommer bebisen ut.
Jag tittar på Direktören.
-Öhh titta inte på mig!!!!!!!
-Okej. Så här går det till.
Jag förklarade detta med snoppen i slidan osv. och han vägrade tro det! Han panikskrattade och trodde jag var galen.
Då vaknade Direktören till liv från sin mörka grotta som han intog när jag började prata om snoppen & slidan:
-Men har du inte sett på filmerna på tvn? (nej det får jag verkligen hoppas att han inte har gjort tänkte jag) Hur djuren klättrar upp på ryggen på det andra djuret och gör bebisar.

Artisten tror fortfarande nu på morgonen att det är en bakterie som håller sitt stadiga grepp om kvinnan och betäcker henne. Clownen säger att bebisar blir till genom att slidan kommer in i snoppen.
Vilka trevliga barnbarn vi kommer få... Det blir så kanske när kvinnan blir befruktad av en död dinosaurie på månen.


Kommentarer
Postat av: Annifey

*Ha ha ha*

Jag envisades med att tro att fiskar kom in i mammas mage när jag var liten...

Här fick barnen en trave böcker av farfar när han rensade ut de sista resterna efter sina söner ur huset... Jag tittade aldrig igenom högen vilket ledde till att mina barn är SYNNERLIGEN välinformerade i frågan. Boken i fråga var väldigt oskyldig och söt men hyffsat detaljerad. O som kunde läsa läste högt ur den för lillebror titt som tätt. Jag är nog glad att jag slapp ta hand om den biten. :-)

2008-05-31 @ 11:18:49
URL: http://www.annifey.se
Postat av: Busan

Ååå, de små godingarna! :)

2008-06-01 @ 17:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0