En härlig höstdag eller...

Älskade höst, vilken dag du har gett oss. Den kunde ha blivit perfekt. Klarblå himmel och strålande sol och kafferep med familjen i eftermiddag.
Men så kom jag på att jag ska göra en pekanpaj till Direktörens kalas i eftermiddag. Det skulle jag nog ha klarat av om jag inte dammsög, tjatade på ungarna, förberedde pajskal, räddade ett husdjur och plockade bort vardagen. Som det står på vissa tv-program "Don´t try this at home". Det kan bli så fel.
Tex så kan kolaknäckpajsfyllningen koka över. Vet ni hur kladdigt det blir om man kokar över fyllningen till en pekanpaj? Vet ni hur länge det tar för er att torka upp kletet från spisen sen? Vet ni hur roligt det är att ha tusen frågor från ungarna samtidigt som man städar upp? "Varför gör du så mamma? Får vi smaka? Är det varmt? Så brukar inte du göra?" GGGGGGGGaaaaahhhhhhhhh.
Sen när det eländet är slut tar nästa vid. Sitter vid datorn och tycker det luktar konstigt.
-Jävlar, pajen!!!!
Den fick vara i ugnen i 50 minuter istället för 10 minuer. Men jag häller över kletfyllningen så syns inte det brända....
Välkomna på kalas!

Ja just det. En härlig höstdag var det. Vilka färger vi har i trädgården:


Kommentarer
Postat av: TesaB

Låter inget vidare. Hoppas ni hade ett trevligt kalas.

2008-10-05 @ 19:56:37
URL: http://tesasscrap.blogspot.com
Postat av: Busan



Ååå, kolapajen var helt gudomlig!

2008-10-06 @ 18:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0