Katt bortvräkes!

I går när jag var på väg hem från Helsingborg och Scrapevent (rapport kommer) så ringde Direktörn:

-Du kommer bli överraskad när du kommer hem!!!
-Vad har du gjort nu??? frågade jag.
-Du har blivit katt ägare!!!!
-Nej det har jag inte!!!!!!
-Jo den är jättefin. Röd och vit. Han är inne hos oss nu och äter flingor. (Alla vet ju att flingor är katters favoritmat.)
-Kasta ut den, du vet att du hatar katter!!!!
-Men den är ju så söt.
-Ta bort den, den har säker löss.
-Men den vet ju inte var den bor!!!
-Inte vårat problem, har den hittat hit, hittar den hem.


Efter en kvart ringde Direktörn och låtsades att gråta:

-Bara så du vet så sitter den nu ute på trappen och skriker. Det är jättesynd om den och den är hungerig.
-Mata den inte!!!! Det finns råttor den kan äta.

Katten har suttit utanför vårat sovrumsfönster och stirrat in hela natten. Den är en förbannelse. Direktörn ringer hem och frågar hur den mår och vad den gör. Helt plötsligt bryr han sig om andras liv... Kanske skulle ta och bli lite mer hårig och skrika på nätterna...

Nu sitter den i alla fall i trädet utanför sovrumsfönstret (där alla fåglar har parningslek fem på morgonen) efter ett bråk med grannens katt. Troligtvis kommer den att dö där. Alla vet ju att det är fullt med kattskelett i trädena. Och snart ringer Direktörn efter att läst detta inlägg och blivit väldigt upprörd över hans nya kmopis bråkat med grannen OCH sitter fast i ett träd. Stackarn.



Min pappa är allergisk. Attans vad synd.

Vet ni vems katten är? Hör av er!

Kommentarer
Postat av: TesaB

Haha, underbart! Lycka till med katt och allt!



Ser fram emot rapporten!

2009-04-27 @ 12:28:45
URL: http://tesasscrap.blogspot.com
Postat av: ulrika_m

Men duuuuuuuu vilken sköning! Adoptera GENAST!

2009-04-27 @ 12:48:51
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Fröken Svår

Asså... KAN inte katten se liiiiiite mer lessen ut på sista bilden!?

2009-04-27 @ 13:41:33
URL: http://baybeeappeal.blogg.se/
Postat av: Direk... Jag menar Sven Svensson

Gud va fin... Han skall ni behålla

2009-04-27 @ 16:04:28
Postat av: VeronikaP

Precis så gick det till när vi fick vår katt. Den flyttade hem till oss...

Jag älskar inte katten och jag hatar fästingar!

2009-04-27 @ 17:29:44
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh, kära hjärtanes så söt katt!! det är klart att ni ska adoptera den ;). Det finns medel mot fästingar. =), =)

2009-04-28 @ 13:44:37
URL: http://mad-madde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0