Snorunge!!!!

-Har du bloggat om det som hände i morse? undrade Direktörn.
-Nej, svarade jag.
-Hon gjorde det verkligen rejält! påpekade en viss Cirkusdirektör.

Så här är storyn:

Jag vaknar av att små söta springande steg närmar sig sovrummet. Och upp i sängen hoppar en mysig Clown. Det är en halvtimme kvar tills vi ska upp så jag låtsas sova lite till i tron om att få en lugn stund innan morgonbestyren börjar på denna Cirkus.
Clownen går på att jag sover. Hon är tyst och säger ingeting om frukost som brukar vara nästa mening efter "Hej Mamma."
Hon snyter sig högt och ljudligt, riktigt blöt grönt snor ser jag framför mig. Och jag tänker stilla:
Vilken förståndig unge som tar med sig papper till sängen och inte drar in snoret som alla andra ungar skulle ha gjort. Snörvel blä och fy.
Går någon minut och hon snyter sig igen. Nej, tänker jag; inte bli förkyld nu lagomt till sommarlovet.
Sen kommer en rejäl urblåsning med snor och jag tänker att hon kanske är allergisk mot gräs innan jag väcks till liv fort som tusan i mina "törnrosa-halvslumrande-dröm" av en mycket arg fader:

-Clownen, snyt dig inte i mammas täcke!!!! Så gör man inte!!!!
-Jo lu, får han givetvis till svar.

Så var man klarvaken även denna underbara morgon.

Kommentarer
Postat av: Pillan

Hahahah...Go´Morron;-)

2009-06-17 @ 08:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0