Viktigpetter!

Tänk om det betydde något?
Jag pratar om alla dessa mejl man får på jobbmejlen. Jag har inte öppnat min jobbmejl på fyra dagar och fått 223 nya mejl. Två av dem av intresse....

Hur mycket tid lägger vi ner på att gå igenom mejl per dag? Kan det ta tio minuter i snitt? Och då är inte besvarande av mejl inräknat, utan bara att läsa och se om det är något av värde och värt att lägga tid på. Det är sju dagar i en vecka och 52 veckor på ett år. 70*52= 3640 minuter på ett år. Det är ca 60 timmar på ett år. Två och ett halft dygn PER ÅR som man bara kollar mejlen på. jag har haft mejl i 15 år.

GRATTIS ANNA DU HAR SUTTIT OCH KOLLAT PÅ MEJL I 38 DAGAR, DYGNET RUNT.

Än så länge.
Faan vilken datanörd jag är.
Tänk om man skulle ta och ansöka om semster för att kolla sin mejl en gång var 15:e år....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0