Läkare är ett nödvändigt ont!

Fick magsjuka från helvete och efter det insjuknade jag i en förkylning. Även
den från helvetet.

Gick till jobbet och jobbade fyra timmar med magsjuka vårdtagare.
Magsjukan kom givetvis tillbaka.

Artisten blev även han smittad så vi satt på varsin toalett här hemma
och ojade oss och mådde sämre än en strypt huggorm.

Behövde läkarintyg eftersom jag varit hemma mer än en vecka.

Ringde vårdcentralen (detta var en måndag) och berättade
att vi bajsade vatten var tionde minut och varit dåliga i omgångar i en vecka
och behövde därför ett läkarintyg.

-Okej, då får ni komma in hit och träffa en läkare.
-Så du menar att jag ska köra bil och stanna efter vägen och skita i ett dika för
att sedan gå in på en vårdcentral och träffa andra människor och troligen smitta med denna
aggresiva magsjuka till andra redan sjuka människor på en vårdcentral där de söker hjälp för att bli friska?
-Ja du får komma hit och sitta i ett eget rum.
-Och bilfärden; vad har du för lösning på den? Jag har inga blöjor hemma. Och bindor funkar inte. Tro mig, jag har provat.
-Ja då får jag prata med läkaren och fråga hur vi ska göra svarar den nu irriterade vårdpersonalen
som har ett socialt yrke och borde ha ett strålande humör.
-När ringer du upp?
-Spelar det någon roll? Du är ju ändå hemma svarar den ättika-fyllda vårdpersonalen
som jobbar med att hjälpa människor.
-Ja men jag vill inte att du glömmer bort detta nu.
-Nej då jag ringer snart upp.

Yeah right att den välutbildade och skittrevliga huggormen gjorde.

En timme gick. Tre timmar gick.
24 timmar gick. 36 timmar gick.
Tre dygn och två timmar gick.
Då ringde hon.

-Ja det är XX från vårdcentralen här.
-Ja men hej du, vad snabbt du ringde!
-Ja, nu har jag pratat med läkaren och han har telefontid på onsdag mellan 8-9 så då ringer han dig.
-Okej, vad bra tack!

Nio dagar senare efter första kontakten ska läkaren alltså ringa upp.

Nu är klockan 18:10 på DEN onsdagen.
Och tror ni den där läkaren med några extra feta studielån har ringt än?

Vilken tidzon sitter den där jävla läkaren i?!!?

Edit: VF har tagit in min insändare men förkortat den...

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Så där ska det inte få gå till! Bra att du skrev en insändare också!!! Krya på dig

2012-03-30 @ 11:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0