Den jävla knölen!

För 2½ år sedan fick Clownen operera bort BUMPEN.
 
Men den kom tillbaka.
 
Läkaren tyckte inte vi skulle operera bort den pga riskerna.
 
Nu måste vi det tyvärr.
Den har växt mer och sitter nu fast i benet.
Det är inte bra.
 
Jag mår skit över detta och jobbar för att slippa tänka på skiten.
 
Imorgon ska de prova att ta bort den.
 
Jag vill inte att de ska skära i hennes huvud!
 
Innan operationen ska hon utföra ett lukttest.
Hon känner ingen lukt nämligen.
 
Det är en stor sorg för mig att mitt barn inte känner någon lukt.
Inte kan känna doften av nytvättade lakarn,
liljekonvalj,
nybakade bullar,
solmogna jordgubbar,
sin kärleks kvarglömda t-shirt,
parfym,
nystädat hem,
julgranen på jul,
nyklippt gräs,
smörstekt vitlök,
syrén.
 
Eller
doften av sitt nyfödda barn.
 
Hur löser man allt det praktiska när man inte känner någon lukt?
Är mjölken sur, kakan i ugnen börjar bli bränd,
vad är det som luktar så konstigt i kylskåpet?
Vilka yrken kan man inte ha om man inte kan lukta?
Polis? Kock? Läkare?
 
 

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

En kram till dig Anna, jag tycker att du behöver det, och att leva utan lukt, ja det funkar ju uppenbarligen, för det ser ut som att du har en alldeles underbar lite tjej, full av bus, precis så där som det ska vara :)
Kram på dig!

2013-01-28 @ 19:59:29
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Jenny

Stort lycka till imorgon! Det här kommer att gå kanonfint! Kram Jenny

2013-01-28 @ 23:00:41
Postat av: Anonym

Litet uppmuntrande ord på vägen. Känner en tjej (som är vuxen numera) hon känner inte lukt, hon berättade att hon öppnar munnen och liksom smakar på vissa dofter som ex. stekt lök. Jag kommer ihåg en gång när hon skaffade kattungar och det blev lite besvärligt när de skulle skolas in i att gå på lådan, hennes mamma brukade titta förbi ett par gånger i veckan för att lukta igenom lägenheten. Man klarar av livet precis lika bra som andra, fast man får hitta andra lösningar på att upptäcka bajsblöjor och få känslan av ängsblommor.../Monika

2013-01-29 @ 18:16:54
Postat av: Kusin M.

Jag blir så ledsen när jag tänker på hennes situation. Hoppas att det går att fixa på något sätt. Lärare är ett yrke då jag önskat många gånger att jag inte var så luktkänslig. :-(

2013-02-10 @ 16:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0