Blåmärken, skratt & tårar.

Tja, vad har hänt sedan sist?
Clownen har börjat på dagis och det går väldigt bra. För bra tycker jag kanske... Kan hon inte känna lite sorg för att mamma åker och jobbar? En liten extra lång kram eller VILL INTE!??! Nej, hon bara springer i väg till hennes fröknar.
" Hej å mamma, a äta flukt nu o leka aktorn." Jaja, det är bra att hon trivs och har lätt att möta nya människor. Social kompetens kommer det stå i hennes CV. Det låter ju faktiskt riktigt bra. Får nog sträcka lite på mig där och vara en stolt mor.
image80
Sen har jag haft en lite kris... Min stora härliga Cirkusartist har börjat skolan. Kan ni tänka er vad stort detta är för oss???? Cirkusartisten packade sin ryggsäck för över en vecka sedan och undrade om vi skulle till skolan snart. Han har fyllt den med pennor, block, sudd, mönstersax och olika linjaler. Jag själv har gråtit och haft ångest över detta. Först har tiden gott så fort sedan lilla bäbis Bengan låg på vårat bord och sov och sedan så känner man sig ganska billig när man inte kan vara med hela första dagen på skolan. Jag var kvar drygt en timme på Cirkusartistens första skoldag och de andra föräldrarna gick även då så det känns bättre nu. Han kommer säkert att få nya vänner osv men i Karlstad hade han så många vänner och pratar fortfarande om sitt gamla dagis. Kan man ha en livskris av att barnen börjar skolan?
image83
image93
Annars har vi varit på cirkus i stan och det var en höjdare för barna.... Vi vuxna ville vara någon annanstans tror jag... Barna blev lagomt kletiga av allt socker också... Sen efter det var det dags för golf. Cirkusdirektören har varit med på två tävlingar denna vecka. Efter första tävlinen så tog han hem klubborna för att ta kort av dom och lägga ut dom på Blocket. Men det glömdes uppenbarligen ganska snabbt... För ett par dagar senare var han med i en ny tävling och då kom han låååååångt från slutet enligt han själv. Femma av nio tävlande.
Han försöker få med Cirkusartisten på golfkarriären också... Vissa andra försöker fly sporten.
image86image87image88image89image90image91

Annars rullar det på som vanligt hemma hos familjen Cirkus. Direktören söker jobb och snickrar, Clownen ser till att få nya blåmärken, Artisten ritar och jag sliter mitt hår över brev från Skatteverket som inte kan skriva på vanlig svenska utan man måste anlita revisorer för att förstå vad dom vill.... Och så har Stieg kommit tillbaka till mig så nu umgås vi flera timmar per kväll♥ Tack S för att delar med dig av honom!

Kommentarer
Postat av: Busan


Till skillnad mot B så delar jag gärna Stieg med dig ;)
Syns snart!

2007-08-23 @ 07:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0