Livet är fullt av....

Överraskningar
Dåliga beslut
Falska förhoppningar
Besvikelser
Konstgjord andning
Starka känslor
Hårda ord
Och tandborstning

E har gjort slut och flyttat från min vän S. Han har nyss sålt sin lägenhet och flyttat in hos henne och de har tittat på något större de skulle köpa.... Då kom bomben. han ville tänka, ta en paus, vara själv.

Till E:
Du har gjort ett stort jävla misstag! Min vän S är en otroligt stark person som tar sig igenom vad faan som helst. Även detta. Hon mår mycket bättre än dig och jag hoppas du känner det. Du kommer också att må bättre en dag, men just nu mår du piss efter att du kom på vad du gjort. Det kan du gott ha. Du är en härlig person och vi har tyckt bra om dig och vi har sagt till S att du är bra för henne. Vi trodde verkligen på er. Men nu har du flytt och jag hoppas du får det bra. Vi är en aning besvikna och bittra på dig men det går över. Du har sagt hej då till en jävligt vettig tjej. Snygg är hon också!

Till S:
När jag fick veta vad som hänt så tänkte jag: Jävlar trillar hon ner igen? Hur ska vi få upp henne???? Konstgjord andning. Detta är inte bra. Fick hjärtklappning och kände att temperaturen steg i kroppen.
Men jag blev lättad när jag pratade med dig förrut. Du är så jävla stark och jag beundrar dig! Hur mycket ska en människa klara? Du är ett levande exempel på att unga kan. Själv har jag lust att ta tag i E och ruska om honom och säga: Du har gjort ett jävla dumt val och lite andra hårda ord och kanske lite "blickar som dödar". Men jag vet att han vet detta och har ångest ett bra tag framöver. Det kan han dock ha. Är jag bitter? Japp. Varför blir jag bitter? Det är ju inte min sorg. Nä, men en jävligt bra vän som ställer upp för oss alla har blivit sårad och då jävlar får vi också visa känslor. Kom S, vi behöver dig ♥

Vissa byter tandborste en gång i månaden; andra en gång i kvarttalet; vissa en gång i halvåret. Vi vet vad tandläkaren tycker men vi gör själva som vi vill. Så är livet. Ta dina egna beslut men stå sen för vad du gör. Det kan komma saftiga räkningar och göra ont. Mycket ont. Hjälper inte med bästa bedövningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0