Ett lyckat företag överlever sin grundare.

I kväll har jag varit på ett intressant föredrag om hur man utvecklar sitt företag. Det var givande och jag fick många aha-upplevelser och bra frågeställningar som jag alltid kommer att fråga mig och hoppas att jag aldrig hittar svaren på. Något som jag ångrar att jag inte gjort är att skriva ner allt som hänt under tiden som jag har haft företaget. Föreläsaren frågade oss om vi såg oss som företagare. Jag ser inte mig själv som företagare. Jag vet inte riktigt om jag har den bilden klar för mig än... Behöver ju inte heta Wallenberg för att driva ett företag. Vad är en företagare??? Hur ser ni på en företagare?
Det som hänt under året som jag har haft butiken är bla:
Varit utställare på mässa
Leverantörsproblem
Leveransproblem
Kundkonflikter
Utsett Designteam
Skaffat nya leverantörer
Beställt varor, många varor
Räknat dagskassa
Lärt mig bokföring
Otrolig kundkontakt
Många möten
Föreläst om mitt företag
Blivit utsedd till Årets företag
Medverkat på Nyhetsmorgon Söndag med Tilde de Paula
Repotage i diverse tidningar
Byggt om i butiken
Gjort kursschema
Skaffat företagsblogg
Förnyat hemsidan och e-butiken
Varit på leverantörsträffar
Inköpsmässa
Producerat nya stämplar
Har haft min första kund i Norge & USA.

Jag skulle vilja ha anteckningar från allt detta; hur jag tänkte och löste alla dessa händelser. Det skulle ha varit lärorikt att reflekterat över detta nu och i framtiden. Målet är ju att utvecklas.

Nu ska jag fortsätta vara social med underbara vännen S som bjuder på öl och tacos i kväll. Tack du!!!!!
Nästa inlägg kommer att handla om snusk.
För övrigt tycker jag att ni ska lyssna på Gwen Stefani "4 in the morning".

Kommentarer
Postat av: Hannah

Oj, det var lite ambitiösare än min kväll! Själv har jag målat 40 stämplade motiv till Terez kort, så ser jag den stämpeln igen står jag inte för konsekvenserna!
Hoppas ni har en mysig kväll! Ses imöra! =)

2007-09-04 @ 23:17:56
URL: http://www.Hannah83.blogg.se
Postat av: Busan


Ja, mer snusk åt folket!
Fast bara om det är erotik-snusk och inte äckel-snusk!
//Busan

2007-09-05 @ 00:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0